بیماران سرپایی کرونا نباید به منزل بازگردند

به گزارش وبلاگ کارسیس، استاد رشته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، میزان تلفات کرونا در ایران را نسبت به تلفات جهان در دو هفته اخیر، بیشتر دانست.

بیماران سرپایی کرونا نباید به منزل بازگردند

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ کارسیس، مسعود یونسیان، گفت: از نظر تعداد مرگ و میر بیماران کرونایی در کشور، 12 درصد تلفات مربوط به دو هفته اخیر است، اما در جهان 6.5 درصد آمار مرگ و میر در این مدت رخ داده و نسبت تلفات ما به جهان بیشتر است.

وی اضافه کرد: در تعداد موارد بیماری رتبه 13، مرگ و میر رتبه 10 و در تست ابتلا به کرونا رتبه 18 جهان را داریم، اما از نظر نسبت تست به جمعیت رتبه 118 جهان را به خود اختصاص داده ایم که بسیار پایین تر از میانگین جهانی است.

یونسیان گفت: نگران بیمارانی هستیم که سرپایی درمان و مرخص می شوند، زیرا بیشترین انتشار ویروس در روز های نخست ابتلا اتفاق می افتد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، اضافه کرد: از دلایل بستری کردن بیماران، قطع زنجیره بیماری است و بر این اساس بیماران سرپایی را به جای فرستادن به منزل باید به نقاهتگاه ها بفرستیم.

یونسیان گفت: شیوع ویروس به رفتار جامعه بستگی دارد و اعمال قرنطینه ها باید همراه با حمایت مناسب از کسانی باشد که کسب و کار آنان تعطیل می گردد.

وی اضافه کرد: اگر از این افراد حمایت نکنیم نباید انتظار رعایت صد درصدی شیوه نامه های بهداشتی را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بیماران سرپایی کرونا نباید به منزل بازگردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماران سرپایی کرونا نباید به منزل بازگردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید