مکانیسم نو ایجاد سرطان کشف شد

به گزارش وبلاگ کارسیس به نقل از نیواطلس، سرطان نتیجه نهایی روندهای اشتباهی است که در بدن رخ می دهد و درک این بیماری کلید جلوگیری و درمان آن است.

مکانیسم نو ایجاد سرطان کشف شد

این مکانیسم زمانی کشف شد که مگان اینسکو محقق دانشکده پزشکی هاروارد هنگام مطالعه گورخر ماهی یک ژن سرکوب نماینده تومور را به نام CDK13 کشف کرد.

جهش های این ژن پیشرفت ملانوما را سریع تر می نمایند. محققان هنگام کنترل این ژن در ملانومای انسانی متوجه شدندCDK13 در بسیار از نمونه ها جهش یافته است.

اینسکو با نگاهی دقیق تر به عملکرد CDK13 متوجه پروتئینی شد که در سیستم پاکسازی سلولی دخالت دارد. این ماده مجموعه ای از پروتئین های دیگر را تنظیم می نماید تا تعیین گردد آر ان ای های معیوب ساخته شده در سلول به طور مرتب پاک شده اند اما جهش ها با فرایند حیاتی پاکسازی تداخل دارند.

اینسکو در این باره می گوید: گام های متعددی در ساخت RNA وجود دارد که گاهی اوقات به نظر نمی رسد درست باشند. در این خصوص ما متوجه شدیم سلول ها آنها را پاکسازی نمی نمایند.

هنگامیکه اینسکو تاثیر مولکول های به جامانده آر ان ای روی ملانوما را آنالیز کرد، متوجه پیشرفت قابل توجه سرطان شد. این تیم مجموعه ای از سرطان های انسانی را برای وجود جهش ها در CDK13 یا پروتئین هایی که آنها را تنظیم می نمایند، کنترل کرد و متوجه شد 21 درصد تومورهای ملانوما چنین جهش هایی دارند. جهش های مشابه نیز در سرطان های ریه، رحم، کولون و سرطان های غیر پوستی ردیابی شد.

شناسایی مشکل یک گام بسیار مهم اما اولیه است. اکنون تحقیق برای چگونگی هدف گرفتن این مکانیسم شروع شده تا درمان های احتمالی جدیدی کشف گردد. گام بعدی تیم تحقیقاتی درباره آن است که آیا سرطان از طریق مولکول های آسیب دیده آر ان ای توسعه می یابد یا آنها پروتئین های غیرمعمولی را فراوری می نمایند.

تحقیق مذکور در ژورنال ساینس منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مکانیسم نو ایجاد سرطان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکانیسم نو ایجاد سرطان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید