رونمایی از گوشی تاشو موتورولا ریزر 2022 به تعویق افتاد

به گزارش وبلاگ کارسیس، اوایل این ماه مدیر بخش گوشی های هوشمند لنوو چین، طراحی گوشی تاشوی نو موتورولا که قرار است با نام موتورولا ریزر 2022 روانه بازار گردد را به کاربران نشان داد. علاوه بر این، تیزرهای رسمی موتورولا ریزر 2022 نیز در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده است. همه این سرنخ ها حاکی از آن است که گوشی تاشوی نو موتورولا ممکن است در ماه جولای معرفی گردد. اما اخیراً شایعه ای در رسانه های خبری مطرح شده که گفته می گردد موتورولا زمان رونمایی از ریزر 2022 را به تعویق انداخته است.

رونمایی از گوشی تاشو موتورولا ریزر 2022 به تعویق افتاد

موتورولا یکی از شرکت های پیروز در زمینه فراوری گوشی هوشمند در دنیا به شمار میرود که اگرچه به میزان شرکت های بزرگ فعال در این زمینه کاربر ندارد اما توانسته با عملکرد خوب خود در بخش میان رده، مالی و حتی پرچم دار، توجه عده زیادی را به خود جلب کند. این شرکت چینی میخواهد با عرضه نسل تازه گوشی تاشوی خود یعنی موتورولا ریزر 2022، زیست بوم محصولات خود را توسعه دهد. اما به تازگی و طبق افشاگری Digital Chat Station، موتورولا ریزر 2022 ممکن است به این زودی ها در اختیار کاربران علاقمند به این گوشی ها قرار نگیرد.

این افشاگر در گزارش خود به علت تأخیر معرفی موتورولا ریزر 2022 اشاره ای نکرده است. اما پستی که اخیرا در شبکه اجتماعی ویبو به اشتراک گذاشته، نشان می دهد که موتورولا قطعاً گوشی هوشمند تاشوی تازه خود را برای رقابت با گلکسی زد فلیپ 4 سامسونگ و گوشی تاشوی شایعه شده اوپو روانه بازار گوشی های هوشمند خواهد نمود.

در حالی که بعضی شایعات از نزدیک بودن زمان معرفی گوشی تاشوی تازه اوپو خبر داده اند، اما هنوز هیچ تاریخ رسمی از سوی مسئولین این شرکت سازنده به کاربران اعلام نشده است. رقیب دیگر موتورولا در صنعت گوشی های تاشو سامسونگ است که ظاهراً تصمیم دارد 19 مرداد ماه (10 آگوست) از سری تازه گوشی های تاشوی خود یعنی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 در مراسم گلکسی آنپکد رونمایی کند و احتمالاً تا 11 شهریور ماه نیز فروش این گوشی ها شروع خواهد شد.

از این رو به نظر می رسد که موتورولا برای رقابت با گوشی های تاشوی سامسونگ و اوپو در ماه آگوست یا سپتامبر از تاشوی تازه خود رونمایی خواهد نمود. بعلاوه گفته می گردد که بازه قیمتی این گوشی تاشوی تازه موتورولا بین 739 دلار تا 887 دلار خواهد بود. پیش تر بعضی از جزئیات این گوشی هوشمند به وسیله افشاگر معروف حوزه فناوری یعنی ایوان بلس در شبکه اجتماعی ویبو به اشتراک گذاشته شد و بر این اساس می دانیم که موتورولا قرار است از پردازنده تازه معرفی شده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند بهره ببرد.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس همانطور که از نامش پیداست، به عنوان نسخه قدرتمندتر پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 روانه بازار شده است. باید خاطر نشان کنیم که این چیپست تازه به جای فرآیند ساخت 4 نانومتری سامسونگ، به یاری فرآیند 4 نانومتری TSMC فراوری شده است. کوالکام مدعی شده این تراشه از نظر عملکرد پردازنده حدود 10 درصد سریع تر است و برای فرکانس پردازنده گرافیکی هم با 10 درصد افزایش روبرو خواهیم شد. در مجموع می توان گفت که اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 از نظر پایداری عملکرد نسبت به نسل قبلی حرف بیشتری برای گفتن دارد. در کنار این پردازنده احتمالاً 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی نیز تعبیه خواهد شد.

بر اساس بعضی حدس های مطرح شده، موتورولا ریزر 2022 از یک سیستم دوربین دوگانه بهره می برد که سنسور اصلی آن 50 مگاپیکسلی و سنسور فوق عریض آن 13 مگاپیکسلی خواهد بود. علاوه بر این ها، گفته می گردد که یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی روی پنل جلویی این گوشی هوشمند تاشو تعبیه خواهد شد که کاربران می توانند از آن برای گرفتن عکس های سلفی و برقراری تماس های ویدیویی بهره ببرند.

شنیده می گردد که موتورولا ریزر 2022 مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی P-OLED است که از رزولوشن FHD+ و رفرش ریت 120 هرتزی بهره می برد. منبع تغذیه این گوشی احتمالاً یک باتری با ظرفیت 2800 میلی آمپر ساعت است و یک نمایشگر ثانویه 3 اینچی نیز خواهد داشت. ظاهراً این بار نمایشگر این گوشی حاشیه های بسیار کمتری خواهد داشت که این مقوله به بزرگ تر نشان داده شدن نمایشگر یاری شایانی می نماید. از دیگر ویژگی های احتمالی این گوشی می توانیم به پشتیبانی از قابلیت Ultra-Wideband اشاره کنیم که مثلاً به کاربران اجازه می دهد قفل اتومبیل خود را با گوشی باز نمایند.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "رونمایی از گوشی تاشو موتورولا ریزر 2022 به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از گوشی تاشو موتورولا ریزر 2022 به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید