مکان های مجذوب کننده برای گردشگری در تفلیس

به گزارش وبلاگ کارسیس، گردشگری در تفلیس مرکز کشور گرجستان رونق بسیار زیادی دارد، شهری که توانسته با جاذبه های دیدنی فراوانش گردشگران بسیاری را مجذوب خود کند. تفلیس آثار تاریخی بسیاری را از دوران شوروی در خود جای داده و با غذاهای لذیذش دل گردشگرانی را که به این شهر سفر می نمایند، ربوده است. مسافران کشور گرجستان خاطرات جذابی را از سفر به تفلیس دارند، تفلیس شهری که بیش از 1600 سال قدمت دارد و تاسیس آن به قرن 5 میلادی برمی شود. تفلیس مرکز گرجستان در منطقه ای مابین اروپای شرقی و آسیا در همسایگی کشورهای ترکیه و روسیه واقع شده است.

مکان های مجذوب کننده برای گردشگری در تفلیس

این شهر توانسته بافت سنتی خود را در کنار معماری مدرن امروزی حفظ کند، اغلب آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی شهر تفلیس در بافت قدیمی آن در نزدیکی رودخانه کورا واقع شده است که با سفر به تفلیس می توانید از آنها بازدید کنید. بلیط پرواز خود برای سفر به تفلیس را می توانید از وبلاگ کارسیس ارائه دهنده انواع خدمات سفر با برترین قیمت تهیه نمایید. در این مقاله قصد داریم شما را با ده حقیقت جالب درباره تفلیس که اغلب گردشگران از آن بی اطلاع هستند آشنا کنیم با وبلاگ کارسیس تا سرانجام همراه باشید.

گردشگری در تفلیس مرکز کشور گرجستان

گردشگری در تفلیس به لطف وجود جاذبه های تاریخی، پارک های سرسبز و آب و هوای خوبش رونق بسیاری دارد، بسیاری از مردم از نقاط مختلف دنیا برای بازدید از جاذبه های گردشگری متنوع تفلیس به این شهر منطقه اوراسیا سفر می نمایند. تفلیس در بافت تاریخی خود جاذبه های خاصی را پنهان نموده که بعضی از آنها ریشه در باورها و افسانه های گرجستان دارد.

اغلب مردم تفلیس علاقه ویژه ای به دورهمی های محبت آمیز و خانوادگی دارند و غذاهای بسیار متنوعی در این دورهمی ها خورده می گردد که مورد علاقه بسیاری از گردشگران نیز می باشد. فرهنگ غنی و تاریخ کهن این کشور باعث شده مراسم ها و جشنواره های متنوعی نیز همه ساله در کشور گرجستان بخصوص در شهر تفلیس مرکز این کشور برگزار گردد که بسیاری از گردشگران برای شرکت در این جشنواره ها در ماه های خاص سال به تفلیس سفر می نمایند. در ادامه شما را با چند مورد از حقایق جالب درباره تفلیس آشنا خواهیم کرد که شاید در جای دیگری نشنیده باشید.

معماری شهر تفلیس، تلفیقی از معماری مدرن و سنتی

زمانیکه می خواهیم از معماری شهر تفلیس صحبت کنیم، کافیست از کنار رودخانه مشهور این شهر عبور کنیم. بافت قدیمی شهر تفلیس در دو طرف رود کورا شکل گرفته که مشرف به قلعه بزرگ ناریکالا می باشد، بافت تاریخی شهر دقیقا از پایین قلعه ناریکالا آغاز شده است. با قدم زدن در شهر احساس می کنید در قلب منطقه اوراسیا جایی بین اروپا و آسیا قرار گرفته اید، رنگ های پاستیلی خانه ها، ویترین های خاص و حکاکی شده مغازه ها، کلیساهایی متعلق به قرن ششم میلادی و بازارهای سنتی با مغازه های اغذیه فروشی بخشی از معماری چشم نواز و سنتی مرکز گرجستان می باشد.

اگر به سمت بالا دست رودخانه کورا بروید با بناهای مدرن و نوی مانند پل صلح که بخش قدیمی شهر را به پارک رایک متصل می نماید، روبه رو می شوید، سازه پل صلح که یک شاهکار معماری در نوع خود محسوب می گردد به وسیله معمار معروف ایتالیایی دی لوچی از جنس شیشه و فولاد ساخته شده است. در نزدیکی این پل زیبا بنای کاخ ریاست جمهوری گرجستان که یک سازه کلاسیک است نیز به چشم می خورد، بعلاوه در نزدیکی آن مرکز همایش ها و نمایشگاه های دائمی گرجستان واقع شده است. گردشگری در تفلیس قدیم و نو به یک میزان رونق دارد و بسیاری از گردشگران از هر دو بخش این شهر کوچک اما قدیمی بازدید می نمایند.

هر وعده غذایی در تفلیس یک ضیافت است!

مردم کشور گرجستان بخصوص ساکنین شهر تفلیس به غذا خوردن اهمیت زیادی می دهند، غذاهای شهر تفلیس ترکیبی از انواع غذاهای مردم خاورمیانه، اروپا و غرب آسیا می باشد. در بیشتر غذاهای گرجی ترکیبی از گوشت گوسفند، پنیر و نان دیده می گردد، مردم گرجستان نیز مانند ایران در کنار اغلب غذاهای خود از نان استفاده می نمایند. غذا بخشی از صنعت گردشگری در تفلیس محسوب می گردد، بسیاری از جهانگرد ها که به این شهر سفر می نمایند، علاقه دارند طعم غذاهای لذیذ گرجی را امتحان نمایند.

از معروف ترین غذاهای گرجی می توان به خاچاپوری آجارولی، خورش های گوشتی چاکاپولی معطر و کوفته های خینکالی تنداشاره کرد که در منو اغلب رستوران های شهر تفلیس دیده می شو، برای گیاهخواران نیز غذاهای متنوعی در منو رستوران های تفلیس به چشم می خورد. در ترکیب بیشتر غذاهای گرجی از اندازه زیادی سیر، گردو، گشنیز و زیره استفاده می گردد. هر وعده غذایی در تفلیس یک ضیافت است، مردم شهر تفلیس بخش زیادی از مواد اولیه برای تهیه غذا را از بازار سنتی این شهر که دزرتر نام دارد، خریداری می نمایند. در واقع این بازار مکانی فوق العاده برای خرید انواع مواد غذایی منزل می باشد که با قیمت مناسب عرضه می گردد.

حمام های آبگرم تفلیس

حمام های آبگرم تفلیس شهرتی دنیای دارد، این حمام ها که تعدادشان هم کم نیست اغلب گوگردی هستند. طبق یک افسانه قدیمی، پادشاه واختانگ پس از شکار در این منطقه در قرن پنجم تصمیم گرفت مرکز خود را در اینجا بسازد. داستان از این قرار است که وقتی شاهین به قرقاول حمله می نماید، قرقاول زخمی خود را روی چشمه های آبگرم گوگردی در آن منطقه می اندازد و زخمش خوب می گردد، پادشاه با دیدن این صحنه بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و تصمیم می گیرد مرکز را در این منطقه بنا کند. درحال حاضر بخش اعظمی از حمام های زیرزمینی را در منطقه آبانوتوبانی شهر تفلیس خواهید دید، منطقه ای که با گنبدهای آجری و بوی گوگردی که در فضا پیچیده کاملا مشهود است.

تله کابین شهر تفلیس، گزینه ای مجذوب کننده برای دیدنی منظره شهر

تله کابین گزینه مجذوب کنندهی برای دیدنی منظره شهر زیبا و متفاوت تفلیس می باشد، برای سوار شدن به تله کابین کافیست به پارک رایک در کرانه شمالی رودخانه کورا بروید. از داخل تله کابین می توانید تمامی منظر شهر را به وضوح ببینید و راستا پرفراز و نشیب آن لذت ببرید. راستا این تله کابین به گونه ای است که از مرکز شهر آغاز شده و به سمت کوه متاتسیمندا می رود. در این بین شما می توانید از دیدنی منظره تپه جنگلی ناریکالا و چندین کلیسای بسیار زیبا در راستا لذت ببرید. وقتی که به بالای کوه متاتسیمندا برسید، مجسمه واختانگ و رود کواری را هم که بسیار زیباست مشاهده خواهید کرد. این تله کابین از بین دو شهر قدیم و نو تفلیس عبور می نماید و به علت کوچک بودن شهر وقتی به بالای کوه برسید تمام شهر زیر پای شما خواهد بود که منظره بسیار مجذوب کنندهی می باشد.

سوغاتی های گرجستان در یک چمدان نمی گنجد!

گردشگری در تفلیس در چندسال اخیر رونق زیادی پیدا نموده و بسیاری از گردشگرانی که به این شهر سفر می نمایند، دوست دارند اثری هنری و یا قدیمی را از این شهر تاریخی به یادگار ببرند. سوغاتی های شهر تفلیس هم مانند معماری آن بسیار مجذوب کننده و متنوع می باشد و تضاد مجذوب کنندهی از قدیمی و نو را در هنگام خرید برای گردشگران ایجاد می نماید.

در زمان سفر به تفلیس با رفتن به مراکز خرید متنوع آن مانند تفلیس مال، ایست پوینت و گالریا تفلیس می توانید از برندهای معروف دنیای خرید کنید، اما اگر دوست دارید از آثار هنرمندان گرجی سوغاتی بیاورید باید به فروشگاه های صنایع دستی بروید. بعضی نیز در سفر به گرجستان در پی خرید آثار عتیقه هستند که این افراد باید به بازار دستفروشان بروند، در آنجا انواع عتیقه ها که بعضی متعلق به دوران شوروی است به فروش می رسد.

خانه های خلاقیت جایگزینی برای کارخانه های فرسوده در شهر تفلیس

در سال های اخیر، تفلیس فضاهای شهری صنعتی خود را به خانه های خلاقانه برای مشاغل مستقل مدرن تبدیل نموده است. برای مثال مجموعه فابریکا (کارخانه) بزرگترین داستان موفقیت این شهر می باشد، بنای این مجموعه در دوران شوروی یک کارخانه نساجی بود ه است. مجموعه فابریکا در حال حاضر به خانه ای رنگارنگ با گچ کاری های مجذوب کننده تبدیل شده که هنرمندان آثار خود را در آنجا می سازند و به علاقمندان عرضه می نمایند. در این مجموعه دوره های آموزشی و ورکشاپ های متنوعی نیز برگزار می گردد، تقویم رویدادهای مجموعه بسیار متنوع می باشد. جلسات یوگا در اواخر شب یا کلاس های پیشرفته در حوزه های مختلف مانند آشپزی گرجی تا عکاسی در این مجموعه برگزار می گردد.

تنوع جشنواره ها و مراسم های آیینی در تفلیس

کشور گرجستان به لطف فرهنگ غنی که دارد، تقویم آن همیشه از انواع جشنواره ها و رویدادها پر است. اگر علاقه به فرهنگ و آداب و رسوم محلی دارید، در ماه اکتبر به تفلیس سفر کنید تا بتوانید در جشنواره تبلیسوبا شرکت کنید. تفلیس مردم شهر در این ماه تولد تفلیس را جشن می گیرد و با خوردن غذاهای خانگی، موسیقی محلی و اجرای پایکوبی های سنتی شادی می نمایند. اگر به نوشیدنی گرجستانی علاقه مند هستید، جشنواره نوشیدنی در ماه می و جشن انگور در ماه سپتامبر در شهر تفلیس مرکز گرجستان برگزار می گردد. هواداران موسیقی الکترونیک و راک نیز معمولاً در ماه ژوئن باید در تفلیس اپن ایر حاضر شوند.

نیمه پنهان گردشگری در تفلیس

سه منطقه معروف شهر تفلیس یعنی ناریکالا، آبانوتوبانی و پارک رایک جز منطقه ها گردشگری در تفلیس محسوب می شوند که باهم رقابت شدیدی در جذب جهانگرد ها دارند. سالن های ورودی پرزرق و برق، حیاط های زیبا و بالکن های چوبی که به معماری قدیمی تر شهر حال و هوایی متفاوت بخشیده است که جز جاذبه های بافت تاریخی تفلیس محسوب می گردد. اگر در کوچه پس کوچه های تفلیس قدیم قدم بزنید، با ساختمان های مجذوب کننده بسیاری روبرو خواهید شد. این منطقه قدیمی مملو از پلکان های مارپیچ و حیاط های سرسبزمی باشد که مردم محله برای گپ زدن با هم و صحب درباره اخبار محله در آنجا دور هم جمع می شوند.

تفلیس شهری که پس از غروب آفتاب هم بیدار است!

تفلیس نه تنها در طول روز شهری پر از انرژی است، بلکه در شب نیز شهری پر جنب و جوش می باشد. اگر بعد از تاریکی شدن هوا قصد بیرون رفتن و گردش در شهر را دارید، به خیابان شاردنی در قلب شهر قدیمی تفلیس سری بزنید تا صحنه های متنوع و پرجنب وجوشی را برای دیدن پیدا کنید. کافه ها، رستوران ها و بارها در آنجا هفت شب هفته باز هستند، اگر در رستورانی در این منطقه برای صرف وعده شام بنشیند قلعه باستانی ناریکالا را خواهید دید که با شکوه در بالا ایستاده و با نورهای زیبایی روشن شده است. دوستداران عتیقه جات نیز می توانند در بازار شبانه در درای بریج در پی خرید اشیا مورد علاقه خود باشند و با کاسبان این بازار بر سر قیمت چانه بزنند.

نتیجه گیری

اگر قصد سفر به مرکز گرجستان را دارید، باید به شما بگوییم که سفر به تفلیس خاطره ماندگاری را دفتر خاطرات سفر شما به جای خواهد گذاشت. این شهر که در منطقه اوراسیا واقع شده در چند سال اخیر توانسته گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. بخش قدیمی شهر با جاذبه های تاریخی و طبیعی که دارد از یک سو و بافت نو و مدرن آن با امکانات متنوعی که دارد از سوی دیگر باعث رونق گردشگری در تفلیس شده است.

منبع: الی گشت

به "مکان های مجذوب کننده برای گردشگری در تفلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های مجذوب کننده برای گردشگری در تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید