مشکل سرورهای ایکس باکس مانع از اجرای بازی ها شد؛ حتی بازی های آفلاین

به گزارش وبلاگ کارسیس، با اختلال در سرورهای مایکروسافت در چند روز گذشته، بعضی از کاربران ایکس باکس به مدت 12 ساعت در بعضی از روزها قادر به خرید یا اجرای بازی های دیجیتالی نبودند.

مشکل سرورهای ایکس باکس مانع از اجرای بازی ها شد؛ حتی بازی های آفلاین

مسائل در سرورها اولین بار به وسیله تیم پشتیبانی مایکروسافت ابتدا در روز آدینه 6 مه 2022 (16 اردیبهشت 1401) تایید شد. در واقع این تیم خاطرنشان کرد که از مسائلی که کاربران در فرایند خرید، اجرای بازی و استفاده از سرویس ابری داشته اند، مطلع هست. در وهله اول مایکروسافت در عرض چند ساعت مسائل به وجود آمده در فرایند خرید بازی ها را برطرف کرد، اما تقریبا 12 ساعت طول کشید تا همه کاربرانی که دچار مشکل شده بودند، بتوانند بازی های خریداری شده خود را بدون مشکل اجرا نمایند.

در زمان انتشار این مطلب، پشتیبانی ایکس باکس اذعان نموده است که بعضی از کاربران هنوز نمی توانند به سرویس هایی مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است که مسائل به وجود آمده بار دیگر مسائل بالقوه فناوری های مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) را برجسته می نماید و اینکه چگونه چنین سیستم هایی گاهی اوقات می توانند کاربران را از استفاده از اثری که خریداری نموده اند، محروم نمایند.

این قطعی های سرور بعلاوه موجی از شکایات را در رسانه های اجتماعی به راه انداخته است. یکی از اعضای استودیوی Night Dive از مشکل پیش آمده انتقاد کرد و DRM آنلاین را سرطان نامید. از طرفی بن تورپین به عنوان یکی از روزنامه نگاران صنعت در این باره اضافه نمود:

پریس لیلی به عنوان استریمر و مجری بعضی از برنامه های ایکس باکس نیز خواهان شفافیت بیشتر مایکروسافت در خصوص نحوه عملکرد این سیستم شده است. او بیان نمود:

در نهایت روز دوشنبه، 9 مه (19 اردیبهشت)، حساب توییتر پشتیبانی ایکس باکس ادعا کرد که کاربران دیگر نباید هنگام کوشش برای اجرای بازی های دیجیتالی با مشکل روبرو شوند، اما طبق نظر کاربران این مشکل همچنان به صورت کامل برطرف نشده است و بعضی از کاربران همچنان نمی توانند به تجربه بازی بپردازند.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ

به "مشکل سرورهای ایکس باکس مانع از اجرای بازی ها شد؛ حتی بازی های آفلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل سرورهای ایکس باکس مانع از اجرای بازی ها شد؛ حتی بازی های آفلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید