مقالات گردشگری

اعمال محدودیت برای سفر به هرمز در ایام نوروز؛ مسافران ثبت نام کنند

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل توسعه گردشگری داخلی با اعلام این خبر گفت: امسال برای اولین سال برای سفر به هرمز محدودیت اعمال کردیم و کسانی که قصد سفر به این منطقه را دارند باید از قبل در سامانه warmi.ir ثبت نام انجام دهند.

25 اسفند 1402

برگزاری نهمین جشنواره رشته خشکار در طاهر گوراب

ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، برگزاری نهمین جشنواره رشته خشکار در طاهر گوراب صورت می گیرد.

16 اسفند 1402

دریاچه کوه گل، طبیعت تماشایی شهرستان سی سخت

پس از گذر از جاده بی نظیر یاسوج به سمت شهر سی سخت می رویم، این دریاچه زیبا در شمال شرقی سی سخت قرار گرفته است و فاصله آن تا سی سخت 8 کیلومتر است، که بخشی از آن را باید پیاده پیمود.

7 اسفند 1402

تشریح اهداف نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، برگزاری نشست های توسعه استارتاپی و جذب سرمایه گذار، تهران برند گردشگری خواهد شد

پرهام جانفشان، مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری استان تهران در تبادل نظر با دیده بان گردشگری از اهداف هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در استان تهران سخن گفت و تاکید نمود: هدف ما برند شدن تهران در بخش گردشگری و توریستی است.

20 بهمن 1402

کشف طوماری از طلسم های کتاب مردگان متعلق به 3500 سال پیش در مصر، عکس

یورونیوز نوشت: باستان شناسان در حفاری های یک گورستان باستانی در مصر پیروز به کشف یک نسخه از کتاب مردگان شدند که تخمین زده می گردد قدمت آن به 3500 سال پیش بازگردد.

13 آبان 1402

آغاز بازسازی تیمچه صرافیان آباده

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، آغاز بازسازی تیمچه صرافیان آباده صورت می گیرد.

3 آبان 1402

مجسمۀ خدای سه چهرۀ شب و جادو در ترکیه کشف شد

شهر باستانی کلندریس در سواحل دریای مدیترانه ترکیه در شهر مدرن آیدینجیک در استان مرسین واقع شده است. در شهر باستانی کلندریس، عملیات کاوش و بازسازی و حفاظت از سال 1987 بدون وقفه شروع شده است. محققان در مطالعات اجرا شده در امسال با هماهنگی وزارت فرهنگ و گردشگری...

30 مرداد 1402

انتقاد سفارت چین از رفتار روسیه با گردشگران چینی

سفارتخانه مذکور در پیامرسان وی چت، نوشت که پنج تبعه چینی اواخر ماه گذشته میلادی سعی داشتند با خودرو از قزاقستان وارد روسیه شوند که پس از 4 ساعت رسیدگی، از ورودشان جلوگیری بعمل آمد و ویزا آنها لغو شد.

15 مرداد 1402

لبه صخره ای در چین که به آزمون شجاعت معروف بود تخریب شد

هر ساله گردشگران بر لبه صخره ای معروف بر فراز دره ای در چین می رفتند تا شجاعت خود را نشان دهند و عکسی به یادگار بگیرند. این لبه پرتگاه مانند ترول تونگا در نروژ به یک جاذبه توریستی تبدیل شده بود و سالانه هزاران مسافر برای تماشا و عکس گرفتن از آن به آنیان...

19 اردیبهشت 1402

هتل کیرمان سیدرا لاکچری اند اسپا آلانیا؛ یکی از اقامتگاه های شیک و لوکس در ترکیه

هتل کیرمان سیدرا لاکچری اند اسپا از هتل های شیک و لوکس در شهر ترکیه است. این هتل پنج ستاره جزو بی نظیرترین هتل های منطقه به شمار می رود و سالانه مسافران زیادی از نقاط مختلف دنیا برای اقامتشان انتخاب می نمایند.

6 فروردین 1402

موزه آب شاهرود یکی از موزه های دیدنی ایران است

سیری در ایران/ براساس خبر و گزارش های منتشر گشته، موزه آب شاهرود یکی از موزه های دیدنی ایران است.

27 اسفند 1401

تهدید چهارشنبه سوری و بازدیدهای نوروزی برای بناها و آثار تاریخی

ایسنا/ این خبر پیرامون تهدید چهارشنبه سوری و بازدیدهای نوروزی برای بناها و آثار تاریخی برای شما نوشته شده است.

23 اسفند 1401

نخستین زن سعودی به ایستگاه فضایی بین المللی می رود

با اعلام شدن لیست کامل سرنشینان ماموریت اسپیس ایکس، نام دو فضانورد عربستان سعودی از جمله نخستین زن به چشم می خورد.

25 بهمن 1401

لرستان دارای نشان گردشگری صنایع دستی از سوی سازمان میراث فرهنگی شد

سه نشان گردشگری به صنایع دستی استان لرستان اختصاص یافت. بنا به گفته های افشین بابا حسینی، معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان، این کار برای جلوگیری از سو استفاده های احتمالی از صنایع دستی، انجام پذیرفته است.

8 بهمن 1401

گردشگری منجر به ایجاد سرمایه، توسعه و اشتغال می گردد

سرپرست فرمانداری سلسله گفت: صنعت گردشگری می تواند در بلندمدت منجر به ایجاد سرمایه، توسعه و اشتغال گردد و باید با حساسیت ویژه موارد مربوط به این بخش دنبال گردد.

6 بهمن 1401

رونق گردشگری با تصمیم غافلگیرکننده چین

به نقل از بلومبرگ، سیریوم اظهار داشت که خطوط هوایی در چین قرار است 99.8 درصد از پروازهای ژانویه 2019 را در این ماه انجام دهند، اگرچه این بهبود عمدتا ناشی از سفرهای داخلی بوده است.

4 بهمن 1401

طرحی برای ارتقا سطح سفرهای تابستانی

نزدیک به یک ماه تا آغاز تابستان باقی است. فصلی که به واسطه تعطیلی مدارس، برای بسیاری از خانواده ها زمانی مطلوب برای مسافرت است و در تقویم گردشگری داخلی ایران فصلی پر اهمیت محسوب می گردد. به همین علت است که برای ارائه خدمات در این فصل هر ساله برنامه ها و...

2 بهمن 1401

پیش بینی دولت از افزایش 128 درصدی سفرهای خارجی در سال آینده

درآمد دولت از محل عوارض خروج از مرزهای کشور 3431 میلیارد تومان تعیین شده است. رقمی که نسبت به سال جاری بیش از 128 درصد افزایش دارد درحالی که عوارض پرداختی هر نفر برای سال آینده مشابه سال جاری است.

28 دی 1401

سفر به شهرهای روسیه و سفری کوتاه به دیدنی های کمتر آشنا

روسیه با قدمتی کهن و تاریخی پر نشیب و فراز توانسته یکی از کشورهای تراز اول آسیا در جذب جهانگرد شناخته گردد و سالانه مورد بازدید گردشگران تور روسیه از سراسر جهان باشد . روسیه با وسعت خود توانسته موزه ای باشد از زیباترین قلعه ها، معروف ترین پارک ها ، زیباترین...

19 دی 1401

رزرو هتل مقرون به صرفه ، از چه مکانی استفاده و از چه مکانی بپرهیزیم؟

همانطور که من عاشق اقامتگاه ها و هتل های مقرون به صرفه قیمت هستم، چیزی در خصوص هتل های لوکس صادق است: اتاق های تمیز، تخت خواب راحت، میز، دوش خوب و قوی و صابون مایع برای استفاده کردن. آن ها ساکت، آرام بخش و قابل تمدید در دنیا هستند. اما لوکس ها گران هستند....

17 دی 1401
تعداد: (174)