کرونا باعث افزایش تفکر خلاق شده است

به گزارش وبلاگ کارسیس، حبیب الله صادقی ـ هنرمند نقاش ـ با بیان اینکه پدیده شیوع ویروس کرونا باعث افزایش تفکر خلاق شده است، یادآور شد: مطمئن باشید که در چند ماه آینده و با بازگشایی موزه ها و نگارخانه ها، شاهد رویکردهای جدیدی در میان هنرمندان هستیم و تردید نکنید که زبان و بیانی نو در حال وقوع است.

کرونا باعث افزایش تفکر خلاق شده است

او در گفت وگویی با وبلاگ کارسیس درباره حال و هوای این روزهای هنرهای تجسمی در ایام قرنطینه و کرونا، اظهار کرد: این اتفاقی که برای کل دنیا افتاده، بسیار تلخ، سنگین و دردناک است. در این مدت چهره های ماندگار و عزیزی رخ در نقاب خاک کشیدند و جامعه بشری از شرایط مردمی که امکانات در اختیارشان نبوده و نیست، دلتنگ شده است. امروز همه بشریت درگیر این جریان هستند و آمارها از کل دنیا آنقدر عجیب است که قلب هر انسانی به درد می آید.

او با بیان اینکه بشر همواره در حال یاد دریافت زبان نو است، یادآور شد: هنر این دوران، هنر عصر دیجیتال، نوگرا و چندساختی و ترکیبی است. امروز از سینما و تئاتر گرفته تا هنرهای آپارتمانی و موسیقی و ... همگی فرآیندی را طی می کنند که در عین مردمی بودن، لهجه و زبان جدید را نیز ترویج می کنند. در این میان به پدیده کرونا نیز می توان نگاه های مختلفی داشت. می توان کرونا و دنیا دوره جدید را همانند طاعونِ آلبر کامو نگاه کرد یا می توان نگاه تلخ اکپرسیونیستی صادق هدایت در بوف کور را مورد توجه قرار داد.

صادقی گفت: به هر حال پدیده بسیار جدیدی در چند ماه گذشته اتفاق افتاده و دنیا در حال تجربه یک اتفاق جدید است. در این میان با وجود تاسفی که برای از دست دادن خیلی ها در کنارمان داریم، اما می شود سرآغاز این فصل نو را بگذاریم اهتمام بشری و تلاش هایی که انسان برای حیات مجدد، احیاگری و کارآفرینی می کند.

این هنرمند نقاش با بیان اینکه پدیده شیوع ویروس کرونا باعث افزایش تفکر خلاق شده است، یادآور شد: مطمئن باشید که در چند ماه آینده و با بازگشایی موزه ها و نگارخانه ها، شاهد رویکردهای جدیدی در میان هنرمندان هستیم. تردید نکنید که زبان و بیانی نو در حال وقوع است؛ واژه زبان به معنای زبان سخنوری (language) نیست، بلکه به نماد، نشانه شناسی، شناخت مجدد انسان از خودش و قدرتی که خداوند در دورن او گذاشته، اشاره دارد. باور دارم که هنر معاصر ایران دوران جدید و شکوفایی را در پیش خواهد داشت و راه موفقیت و عزت برای بسیاری از هنرمندان باز است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کرونا باعث افزایش تفکر خلاق شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا باعث افزایش تفکر خلاق شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید