10 دلیلی که چرا باید از گوگل تگ منیجر بهره ببرید!

به گزارش وبلاگ کارسیس، رپرتاژ آگهی- چرا باید برای آموزش تگ منیجر اقدام کنیم؟ اصلاً این ابزار چیست و چرا باید آن را یاد بگیریم؟

10 دلیلی که چرا باید از گوگل تگ منیجر بهره ببرید!

گوگل تگ منیجر یکی از ابزارهای جالب و بسیار کاربردی است که زندگی را برای دیجیتال مارکترها آسان تر نموده و به معنای واقعی کلمه یک هدیه با ارزش از سمت گوگل است! با گوگل تگ منیجر می توان اطلاعات ارزشمندی از کاربران را بدون احتیاج به دانش برنامه نویسی جمع آوری کرد. اما همچنان عده اندکی در برابر استفاده از این ابزار کاربردی مقاومت می نمایند.

در این مقاله از آنالیتیپس می خواهیم به دلایل استفاده از این ابزار ویژه و کاربردی بپردازیم.

تگ منیجر چیست و چرا ساخته شد؟

قبل از اینکه به سراغ دلایل استفاده از گوگل تگ منیجر برویم؛ به چرایی ساخت این ابزار می پردازیم.

دیجیتال مارکترها مهارت های متفاوتی را در سراسر زندگی کاری شان یاد می گیرند؛ اما برنامه نویسی در میان عده زیادی از این افراد جایگاهی ندارد!

پیش از سال 2012، سالی که گوگل تگ منیجر به دنیا آمد؛ برای کوچک ترین کارهای ساده ای مانند چک کردن تعداد کلیک های روی یک دکمه خاص یا حتی اتصال وب سایت به سرویس های تبلیغات، باید حتماً از برنامه نویس یاری می گرفتیم تا اسکریپتی بنویسد که بتوان این اقدامات را ردیابی کرد.

با یاری این ابزار و آموزش تگ منیجر دیگر به برنامه نویس احتیاجی ندارید. این ابزار در واقع واسطه مدیریت اسکریپت هاست که در دل این ابزار ما آن ها را با نام تگ می شناسیم.

چرا باید از تگ منیجر استفاده کنیم؟

در ادامه می خواهیم 10 دلیلی بیاوریم که چرا باید برای سایتی که دارید از این ابزار کاربردی بهره ببرید و چرا پیش از نصب باید برای آموزش گوگل تگ منیجر اقدام کنید.

* تگ منیجر با بیشتر سرویس های گوگل هماهنگ است

ابزارهای دیگر گوگل مانند گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز، گوگل اپتیمایز، فایربیس و …، با تگ منیجر هماهنگ اند و به راحتی می توان این ابزارها را به گوگل تگ منیجر متصل کرد.

* همه تگ ها در یکجا، مدیریت می شوند

همان طور که گفتیم پیش از پیدایش گوگل تگ منیجر باید به سراغ برنامه نویس می رفتیم و از او می خواستیم تا اسکریپت هایی ر ا در سایت قرار دهد؛ اگر شانس با ما یار نبود، کد دچار مشکل می شد و فرایند انجام کار طولانی و زمانبر می شد. این در حالی است که هنگام کار با تگ منیجر، در صورت بروز مشکل به راحتی و بدون احتیاج به یاری برنامه نویس می توانید آن را به سرعت رفع کنید.

* عرصه بر دیجیتال مارکترها آسان می گردد!

یکی از بزرگ ترین مسائلی که دیجیتال مارکتر ها با آن دست و پنجه نرم می نمایند، نداشتن اطلاعات کافی و دانش فنی در زمینه برنامه نویسی است.

با اقدام به آموزش تگ منیجر و پیاده سازی آن بر روی سایت دیگر احتیاجی به دانش برنامه نویسی خاصی ندارید. تنها در برخی موارد و برای انجام کارهای پیشرفته کافی ست در سطحی مبتدی با برنامه نویسی آشنا باشید؛ تا بتوانید هر آنچه احتیاج دارید را با تگ منیجر پیاده سازی کنید.

* پیش از بروز هر مسئله ای، از اوضاع تگ ها آگاه می شوید

برخی از مواقع، تگ های سایت شما دچار مسائل فراوانی می شوند؛ اما با تگ منیجر باید با این مسائل خداحافظی کنید. وقتی تگ منیجر را به سایتتان متصل می کنید، این ابزار از هر گونه اختلالی در سایت یا اپلیکیشن شما جلوگیری می نماید و نمی گذارد هیچ گونه تگ ناسالمی به سایت شما وارد گردد.

* گوگل تگ منیجر یک سرویس رایگان است

یکی از ویژگی های خوب این ابزار، رایگان بودن آن است. تگ منیجر نیز مانند بسیاری از ابزارهایی که گوگل ارائه داده، کاملاً رایگان است.

* تگ منیجر یک ابزار پویاست

بگذارید پویایی این ابزار کاربردی گوگل را با ذکر یک مثال شرح بدهیم. شما یک لندینگ نو طراحی کردید و یک دکمه مهم در آن دارید؛ با استفاده از تگ منیجر می توانید به راحتی تعداد کلیک بر روی این دکمه خاص را در آنالیتیکس ببینید. در واقع این یکی از ویژگی های اصلی تگ منیجر است.

* سطح دسترسی متنوع

در گوگل تگ منیجر شما می توانید به نفرات مختلف دسترسی های متفاوتی بدید. بعلاوه می توانید این دسترسی ها را ویرایش کنید. این قابلیت زمانی به کار می آید که می خواهید به دیگر اعضای شرکت یا ادنتورک ها دسترسی دهید، می توانید از این قابلیت بهره ببرید.

انواع سطح دسترسی در گوگل تگ منیجر:

بدون دسترسی: No Access

خواندن: Read

ویرایش: Edit

انتشار: Publish

تصدیق: Approve

* امکان ویرایش و اصلاح قبل از انتشار

اگر یک درصد احساس می کنید تگ هایی که با استفاده از تگ منیجر گذاشتید، نادرست است یا درست عمل نمی نماید، پیش از انتشار نسخه نهایی می توانید آن ها را آزمایش کنید. با آزمایش کردن هر بخش می توانید از درستی آن ها اطمینان حاصل کنید.

تگ منیجر حتی این قابلیت را نیز دارد که در صورت درست نبودن نسخه منتشر شده، به نسخه قبلی بازگردد.

* تگ های پیش فرض و مجذوب کننده!

پس از تماشا آموزش تگ منیجر می توانید با استفاده از تگ های پیش فرض آن، به راحتی تغییراتی که بر روی وب سایت اعمال می کنید را بسنجید. بعلاوه امکان ویرایش و شخصی سازی این کدها نیز با داشتن حداقل مقدار اطلاعات درباره دانش برنامه نویسی وجود دارد.

* امنیت بالای تگ منیجر

تگ منیجر یک ابزار با امنیت بالاست؛ زیرا گوگل پیش از اینکه تگ های شما منتشر شوند؛ تمامی آن ها را چک می نماید. در صورتی که بدافزاری در کدهای شما وجود داشته باشد، گوگل به هیچ وجه اجازه انتشار این کد را به شما نمی دهد. جدایی از این موضوع، تعریف درست سطوح دسترسی کاربر نیز امنیت اکانت شما را بالا می برد.

تگ منیجر برای چه کسانی مناسب است؟ چرا باید از آن استفاده کرد؟

هیچ ابزاری تا به امروز به خوبی گوگل تگ منیجر، فراوری نشده است و هیچ جایگزینی برای آن نداریم! البته که ابزارهای دیگر گوگل برای تحلیل وب سایت و اپلیکیشن به ما یاری می نمایند؛ اما تمامی این ابزارها مکمل یکدیگرند و هیچ کدام بدون دیگری کامل نیست.

بدون هیچ اغراقی تمامی کارشناسان دیجیتال مارکتینگ باید کار با این ابزار را بلد باشند تا بتوانند کمپین های خود را بهینه نمایند و به اهدافشان برسند.

با آموزش تگ منیجر آن هم به صورت درست و قدم به قدم پیشرفت را در زمینه کاری خود هدیه دهید.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "10 دلیلی که چرا باید از گوگل تگ منیجر بهره ببرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 دلیلی که چرا باید از گوگل تگ منیجر بهره ببرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید