برش ورق آهنی و ورق گالوانیزه

به گزارش وبلاگ کارسیس، سال هاست از ورق های فلزی و آهنی که در صنایع ساختمانی برای ساخت قطعات ورق آهنی ، درب فلزی ، درب فرفورژه و … استفاده می گردد. برش ورق آهنی و ورق بری و جوشکاری بر روی ورق آهنی از جمله مراحلی است که بر روی ورق آهنی انجام می گردد تا در شکل و شمایل دلخواه دربیاید.

برش ورق آهنی و ورق گالوانیزه

به گزارش وبلاگ کارسیس، برشکاری امروزه به شیوه های گوناگونی انجام می گردد. از جمله این روش ها می توان به برش با قیچی، گیوتین، کاتر، دستگاه برش میلگرد، واترجت و برش لیزری اشاره نمود. در میان این روش ها نتیجه برش لیز، علاوه بر افزایش سرعت و راندمان، بسیار با کیفیت است و انواع قطعات فلزی را می توان از طریق آن برش داد.

برش ورق فلزی با فرزکاری

فرزکاری یکی از روش های قدیمی و سنتی ورق بری است. در این روش ورق یا قطعه ورق آهنی به طور ثابت بر روی میز قرار می گیرد و دستگاه فرزکاری با تیغه های درحال گردش و حرکت خود از قطعه موردنظر براده برداری می نماید. دستگاه فرزکاری به دو شکل دستی و اتوماتیک کنترل می گردد.

برش ورق از طریق تراشکاری

از دیگر روش های سنتی در برش ورق فلزی، تراشکاری است. در تراشکاری برخلاف فرزکاری، قطعه موردنظر در حال دوران است و ماشین تراشکاری با یک حرکت قطعه مورد نظر را تراش می دهد.

برش ورق با سنگ زنی

در سنگ زنی مقدار صخامتی که از روی ورق یا قطعه برش داده می گردد کم است. در سنگ زنی که یکی دیگر از شکل های سنتی برشکاری محسوب می گردد، مواد و حجم اضافی فلز مورد نظر از طریق سنگ سایش داده می گردد.

برش ورق با هواگاز

برش هواگاز برای برش ضخامت های بالا و در حدود 0.5 تا 250 میلی متر گزینه بسیار مناسبی است. در برش هواگاز، از سوخت گاز و اکسیژن برای برش ورق استفاده می نمایند. ماشین هوا گاز به دو شکل دستی و اتوماتیک وجود دارد دارای یک مشعل است که از آن برای برش ورق از طریق حرارت دادن استفاده می گردد.

استفاده از پلاسما برای برش ورق

این روش به نسبت روش هواگاز معمولا سرعت بیشتری دارد. در این روش یک گاز نجیب باس سرعتی بسیار زیاد از محل نازل دمیده می گردد و سبب ایجاد یک قوس الکتریکی بین گاز در قسمت سری نازل و محل برش می گردد و گاز به حالت پلاسما در می آید. پلاسما به دلیل گرمای زیاد سبب ذوب و برش فلز می گردد.

برش لیزری قطعات فلزی

از روش های مدرن ورق بری که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد برش لیزر آهن است. در روش برش لیزری، می توان انواع مختلف فلزات و قطعات را در کوتاهترین زمان برش داد. از روش لیزی معمولا برای برش ورق در ضخامت 10 تا 25 میلی متر استفاده می گردد.

از مزایای روش لیزری، می توان به کیفیت بالای قطعات برش داده شده، طراحی زیبا، دقت و سرعت بالای برش در کنار کم هزینه بودن آن اشاره نمود. پس اگر شماهم برای سفارش و برش قطعات مورد احتیاج خود در پی اطلاع از قیمت ورق بری با یک روش مناسب هستید، برش لیزر آهن گزینه مناسبی است.

وبلاگ کارسیس در ادامه این مطلب به معرفی چندی از مجموعه های معتبر در زمینه برش ورق آهنی و گالوانیزه می پردازد؛

ایران فرمینگ

مجموعه ایران فرمینگ در زمینه فراوری و تامین محصولات مرغوب و با کیفیت فولادی نظیر ورق فولادی، کرکره فولادی و … فعالیت می نماید. از جمله فعالیت های این مجموعه آبکاری گالوانیزه گرم است. در آبکاری گالوانیزه گرم، بعد از طی مراحل مختلف و پس از مرحله اسیدشویی، قطعه مورد نظر در مذاب روی قرار می گیرد و به این ترتیب طی واکنش های شیمیایی، یک لایه نازک و یکدست ورق گالوانیزه بر روی قطعه ایجاد می گردد. ایران فرمینگ با انجام اصولی و تخصصی این مراحل، محصولی با کیفیت از نظر ضخامت و رنگ و لایه فراوری می نماید.

تندر برش

شرکت تندر برش فولاد در سال 1398، به پشتوانه دانش فنـی ، تجربیـات گذشته و احتیاج روز صنعت کشـور، با افتخار از اولین دستگاه برش لیزر فایبر 6 کیلووات در ایران رونمایی کرده است.

بعلاوه این شرکت به پشتونه ماشین آلات و تجهیزات روز جهان توانسته است برش لیزر آهن تا 25 میل، برش لیزر استیل تا 20 میل، برش لیزر آلومینیوم تا 16 میل، برش لیزر برنج تا 8 میل و برش لیزر مس تا 5 میل را با بالاترین کیفیت اراِئه نماید.

آهن فراز

درب فرفورژه زیبایی منحصر به فردی دارد و نقش و نگارهای روی آن زیبایی درب ها را دو چندان می نماید. این درب را می توان یکی از برترین نوع درب ها در تامین امنیت دانست. از این درب ها می توان برای باغ، ویلا استفاده کرد.

درب فرفورژه را می توانید در مقدار های مختلف از سایت آهن فراز خریداری نمایید. تمامی بخش های درب فرفورژه فلزی بوده و از آلیاژی ساخته شده که امکان شکستگی و خمیدگی ندارد.

منبع: همگردی

به "برش ورق آهنی و ورق گالوانیزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برش ورق آهنی و ورق گالوانیزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید