تالارهای برتر اپرا در سراسر دنیا

به گزارش وبلاگ کارسیس، اپرا آمیزه ای از موسیقی و نمایش است و از انواع فاخر موسیقی باستانی به شمار می رود.

هنر اپرا روی صحنه هایی به اجرا درمی آید که ویژگی ها خاصی داشته باشند و قادر به نمایش گذاشتن تمامی عناصر این هنر باشکوه باشند. در دنیا چندین تالار اپرا با این ویژگی ها وجود دارد که ما در این مطلب به تعدادی از آنها اشاره می کنیم. پس با خبرنگاران همراه باشید.

تالارهای برتر اپرا در سراسر دنیا

Paris Opéra، پاریس، فرانسه

این تالار اُپرا در سال 1875 با طاق و ساختاری بسیار زیبا و مجذوب نماینده ساخته شده است. سالن آن برای باله و اُپرا مناسب بوده و در حال حاضر بسیاری از برنامه های تشریفاتی دنیا در این تالار برگزار می گردد. از نمای مرکزی این سالن، چشم انداز فوق العاده ای از شهر پاریس دیده می گردد. تمام قسمت های داخلی این بنا با الهام از معماری دوران امپراطوری دوم فرانسه ساخته شده و در سال 1962، فرسکو یا دیوارنگاری نو در قسمت مرکزی سقف آن ایجاد شده و زیبایی تالار را دوچندان نموده است.

تالار اُپرای سیدنی، استرالیا

این تالار اُپرا در سا ل 1973 در شبه جزیره ای در بندر سیدنی افتتاح شده اولین اجرای عمومی آن، نمایش جنگ و صلح Prokofiev بوده است. این تالار اُپرای معاصر، چشم اندازها و نماهای تماشایی دارد که دریایی پُر از قایق های بادبانی زیبا از آن جمله می باشد. نمای بیرونی این تالار که به وسیله Jørn Utzon طراحی شده به گونه ای است که بازدید نماینده یک سری ورقه صدفی شکل روی هم رفته را شبیه بادبان ها مشاهده می نماید. هر سالن با چوب های مختلفی که کیفیت صوتی تالار را ارتقا داد و ظاهر آن را زیباتر می سازد، قاب بندی شده است. زیبایی این تالار در حدی است که بسیاری از گردشگران، نه برای اپرا بلکه تنها برای بازدید از بنای این سالن به آن مراجعه می نمایند.

سالن Bolshoi ، مسکو، روسیه

این سالن دارای یکی از شگفت انگیزترین ارکستر سمفونی های دنیا است. این مکان یکی از سالن های برتر روسیه به شمار میرود که از جنگ، آتش سوزی و انقلاب جان سالم به در برده است. Bolshoi، در سال 2005 به منظور بازسازی داخلی تعطیل شد و در پاییز 2011 مجددا بازگشایی شد. رواق نئوکلاسیک زرق و برق داری با یک مجسمه آپولون در قسمت ارابه مزین و آراسته شده و این ویژگی شکوهی دوچندان برای این بنا ایجاد نموده و بازدیدنمایندگان استقبال ویژه ای از آن می نمایند. چهار بالکن و یک گالری در قسمت بالا ارکستر را احاطه نموده اند. سکوی زیبای Bolshoi بیشتر به خاطر گروه باله تحسین برانگیزش، معرفی می گردد.

Yuri Grigorovich برنامه های شگفت انگیزی برای پایکوبی باله در دریاچه قو، روماندا و عصر طلایی برگزار می نماید.

تالار اُپرای رویال، لندن، انگلیس

از اوایل قرن 18 تنها یک تالار اُپرا در مکان کنونی تالار اُپرای رویال در Covent Garden قرار داشت. ساختمان فعلی در اصل سومین ساختمانی است که در این مکان بنا شده است. George Handel، تعدادی از اُپراها مانند oratoriosرا منحصراً برای این مکان نوشته است. وی از سال 1735 تا زمان مرگش یعنی سال 1759، اجراهای فصلی منظمی در تالار اُپرای رویال به نمایش گذاشته و اولین اُپراهای او همواره در این مکان به اجرا درآمده است.

La Scala، میلان، ایتالیا

می توان تالار Teatro alla Scala در میلان را از محبوب ترین تالار اُپراهای دنیا به شمار میرود. نام این سالن مستقیماً با اشاره به کلمه اُپرا گرفته شده است. کانال مقعری که زیر کف چوبی ارکستر واقع شده است، از ویژگی های بصری این تالار بوده و گفته می گردد که به آکوستیک های شگفت انگیزی مجهز می باشد. این تالار در سال 1788 ساخته شده و نشانگر استعدادهای فراموش نشدنی افرادی چون Bellini، Rossini، Verdi و Donizetti می باشد.

منبع: الی گشت

به "تالارهای برتر اپرا در سراسر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالارهای برتر اپرا در سراسر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید