دانشگاه امیرکبیر در 9 ماه گذشته بیش از 300 میلیارد تومان قرارداد صنعتی داشته است

به گزارش وبلاگ کارسیس، مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه صنعتی امیر کبیر طی 9 ماه گذشته بیش از 300 میلیارد تومان قرارداد صنعتی منعقد نموده است.

دانشگاه امیرکبیر در 9 ماه گذشته بیش از 300 میلیارد تومان قرارداد صنعتی داشته است

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ کارسیس، مالک نادری مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه مدیریت ارتباط با صنعت عملا کانال ارتباطی دانشگاه با حوزه تحقیق و پژوهش خارج از دانشگاه است؛ گفت: یکی از فعالیت های اصلی این دفتر پی گیری عقد قرارداد های صنعتی است که با برنامه ریزی های اجرا شده عقد قرارداد ها در سال های اخیر رشد منظم و مناسبی داشته است و شرایط این قراداد ها امسال نسبت به سال های گذشته بسیار بهتر بوده است.

وی اضافه کرد: تعداد قرارداد های صنعتی این دانشگاه در امسال نسبت به سال های گذشته از شرایط بسیار خوبی برخوردار است به نحوی که در 9 ماهه امسال این دانشگاه بیش از 300 میلیارد تومان قرارداد صنعتی امضا نموده است.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیراظهار کرد: همچنین طی 9 ماهه گذشته در این دانشگاه بیش از 70 میلیارد تومان جذب داشتیم که این رقم نسبت به سال گذشته جهش بسیار خوبی داشته است که افزایش حجم و جذب قرارداد ها در سال های اخیر به دلیل برنامه ریزی های اصولی از سوی دانشگاه و به ویژه معاونت پژوهشی بوده است.

نادری ادامه داد: با توجه به این میزان حجم و جذب اقتصادی، امسال دانشگاه نسبت به برنامه عملیاتی خود بسیار جلو تر است.

برنامه ریزی برای جذب پروژه های عظیم در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

وی گفت: رئیس دانشگاه و معاون پژوهشی دانشگاه درخصوص جذب و اجرای پروژه های عظیم برنامه ریزی های ویژه ای داشتند که این برنامه ریزی ها در رفع احتیاج های کشور اثربخشی بسیار زیادی داشته است.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه عمده پروژه های عظیم دانشگاه در امسال در حوزه نفت، فناوری اطلاعات و مترو تهران و صنعت خودرو بوده است؛ اظهار کرد:

نادری اضافه کرد: یکی از برنامه هایی که دانشگاه در سال جهش فراوری برآن متمرکز است موضوع بومی سازی تجهیزات مورد احتیاج صنایع بود که عمده تجهیزات وارداتی بودند و بواسطه تحریم وارد کشور نمی شدند.

وی تاکید نمود: طی یک سال گذشته پروژه های این دانشگاه دارای نوعی چرخش شده است به نحوی که سهم پروژه های ساخت و عملیاتی دانشگاه نسبت به پروژه های تحقیقاتی بیشتر شده است.

ساخت پلیمر های تحریمی صنعت خودرو توسط محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: در این راستا دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر به حوزه تامین مواد اولیه و پلیمر های خاص صنعت خودرو وارد شد که این مواد تحریم بودند بنابراین محققان دانشگاه این پلیمر ها را تامین کردند.

وی اضافه کرد: این پروژه شامل فرمولاسیون و دانش فنی بود که براساس آن یکی از خطوط فراوریی یک کارخانه مرتبط برای ساخت این پلیمر ها درحال استفاده است.

نادری اضافه کرد: محققان این دانشگاه در ساخت قطعات مهندسی نیز به صورت قطعه و کاربردی وارد شده اند و در این راستا پیروز به ساخت جک غول پیکر هیدرولیکی برای شرکت سیمان ساروج شدند که این جک برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده است. این جک اکنون در این کارخانه نصب و کارفرما نیز از این محصول بسیار راضی است.

پیروزیت محققان دانشگاه در ساخت کمربند های خاص هواپیما های جنگی

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: یکی از اساتید این دانشگاه نیز پیروز به ساخت کمربند های خاص برای هواپیما های جنگی شده که این دستاورد نیز درحال استفاده است و بخشی از مسائل صنعت هوایی را رفع نموده است.

نادری بیان نمود: همچنین این دانشگاه درحال اجرای پروژه های عظیمی در حوزه های نیروگاهی، دفاعی و امنیتی است. اجرای پروژه های عظیم و ملی از اهداف دانشگاه به شمار می رود، بخشی از این پروژه ها در حوزه امنیت شبکه و فضای مجازی است.

راه اندازی دفتر بازاریابی در دفتر ارتباط با صنعت

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به راه اندازی دفتر بازاریابی در دفتر ارتباط با صنعت این دانشگاه خبرداد و گفت: این دفتر نقش بسیار موثری در فرایند جذب پروژه های صنعتی در دانشگاه داشته است.

نادری اضافه کرد: براساس اعلام وزارت علوم دانشگاه صنعتی امیرکبیر دومین دانشگاه کشور در حوزه قرارداد های صنعتی از راستا سامانه ساتع است. این دانشگاه طی 9 ماه گذشته نزدیک به 2 میلیارد تومان قرارداد با سازمان ایمیدرو منعقد نموده است.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه حجم قرارداد های این دانشگاه با دانشگاه های دیگر قابل مقایسه نیست، گفت: دفتر بازیابی دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر نقش بسزایی در درگیر کردن اساتید با پروژه های صنعتی داشته است.

نادری اظهار کرد: واحد بازاریابی تقاضا های صنایع مختلف را آنالیز و پیگیری می نماید و براساس آن قرارداد های صنعتی منعقد می گردد در واقع اکو سیستم بازاریابی این دفتر تقاضا محور است.

تشکیل واحد کنترل پروژه در دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه

وی ادامه داد: واحد کنترل پروژه دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی شده است که این واحد تاثیر زیادی در کیفیت پروژه های تحقیقاتی دانشگاه خواهد داشت.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: در این واحد پروژه های سال 98 و 99 دانشگاه کنترل پروژه شده اند و اکنون درحال رصد قرارداد ها از لحاظ پیشرفت اقتصادی و فنی هستیم و هرکجا که مسئله ای باشد از کارفرما و مجری موضوع پیگیری می گردد که کار طبق روال پیش برود.

نادری ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر جز معدود دانشگاه های کشور است که معافیت های بیمه ای قرارداد های پژوهشی را اجرا نموده چراکه دانشگاه تعامل بسیار خوبی با بیمه تامین اجتماعی شعبه 13 دارد و براین اساس تمامی پروژه های پژوهشی دانشگاه از معافیت بیمه ای برخوردار می شوند.

راه اندازی باشگاه مهارت و اشتغال در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

وی از راه اندازی باشگاه مهارت و اشتغال در دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبرداد و گفت: این باشگاه حدود یک سال است که فعالیت خود را شروع نموده، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا فعالیت های آن با مشکل روبرو شده چراکه امکان برگزاری کلاس های حضوری وجود نداشت.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: برنامه داریم در باشگاه مهارت و اشتغال کمپ مهارت در سه ماه آخر سال به صورت حضوری و مجازی برگزار کنیم.

نادری با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه مهارت های نرم برای ورود به صنعت با مشکل روبرو هستند، تاکید نمود: بنابراین احتیاج است فارغ التحصیلان در حوزه مهارت های نرم توانمند شوند.

وی با بیان اینکه باشگاه مهارت و اشتغال دانشگاه به آدرس www.skillclub.aut.ac.ir، گفت: در 9 ماهه امسال نزدیک به هزار نفر به صورت وبیناری آموزش داده شدند که 70 درصد فارغ التحصیلان شرکت کننده در این کلاس ها دانش آموختگان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مابقی دانش آموختگان دیگر دانشگاه ها بوده اند.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیراضافه کرد: در این باشگاه مباحثی، چون خودشناسی، مدیریت منابع اقتصادی، فنون مذاکره، تعامل و تیم سازی، مدیریت زمان و ... به دانش آموختگان آموزش داده می گردد.

اجرای دوره کارشناسی کارورزانه با همکاری معاونت آموزشی

نادری اضافه کرد: اجرای دوره های کارشناسی کارورزانه برنامه مشترک دفتر ارتباط با صنعت و معاونت آموزشی دانشگاه است که آیین نامه این طرح در هیات رئیسه دانشگاه مصوبه شده و قرار است به زودی اجرایی گردد. در این دوره دانشجو وارد صنعت می گردد و در حین تحصیل مهارت های لازم را کسب می نماید.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: مقدمات اجرای این دوره با تعدادی از شرکت ها هماهنگ شده است و از ترم آینده تعدادی از دانشجویان در این دوره شرکت خواهند کرد.

نادری بیان نمود: کمیته مالکیت فکری دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه مرکز امین قوه قضائیه است به نحوی که از 4 سال گذشته سالانه حدود 200 تا 300 اختراع در این مرکز داروی می شد، اما در 9 ماهه اول امسال بیش از 500 اختراع داوری شده است.

وی توضیح داد: وزارت علوم 16 مرکز را به عنوان مرکز امین تایید نموده که در منطقه یک، 5 مرکز مورد تایید وجود دارد که دانشگاه امیرکبیر یکی از این مراکز به شمار می رود.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در انتها گفت: در مرحله اول داوری اختراع ها توسط اساتید و دانشجویان دکتری مجرب این دانشگاه که آموزش های لازم را دیده اند، انجام می گردد و پس از آن کمیته اقتصادیکت معنوی که تیم فوق العاده حرفه ای هستند کار داوری نهایی اختراع ها را انجام و نتایج به قوه قضائیه اعلام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه امیرکبیر در 9 ماه گذشته بیش از 300 میلیارد تومان قرارداد صنعتی داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه امیرکبیر در 9 ماه گذشته بیش از 300 میلیارد تومان قرارداد صنعتی داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید