درجه شهرداری قیدار ارتقاء یافت

به گزارش وبلاگ کارسیس، شهردار قیدار از ارتقاء درجه شهرداری قیدار با حکم وزیر کشور خبر داد.

درجه شهرداری قیدار ارتقاء یافت

موسوی شهردار قیدار از ارتقای رتبه شهرداری قیدار به درجه 8 خبر داد و گفت: این مهم پس از بررسی شاخص های عمومی و اختصاصی در نظر گرفته شده در کمیته تخصصی بررسی درجات شهرداری های وزارت کشور صورت پذیرفت و پس از تایید استحقاق ارتقا رتبه شهرداری قیدار به استاندار محترم زنجان ابلاغ شد.

او اضافه نمود: وزارت کشور شهرداری ها را بر اساس ظرفیت، امکانات و خدماتی که به شهروندان ارائه می شود، تامین منابع مالی و بودجه ای و بررسی عملکرد شهرداری ها به درجات یک تا 12 تقسیم بندی می کند.

شهردار قیدار ادامه داد: بر اساس درجه بندی وزارت کشور، درجه 12 به شهرداری تهران، درجات 10 و 11 معمولا مربوط به مراکز استان ها اختصاص یافته و درجه یک نیز پائین ترین درجه و شهرداری های جدیدالتاسیس محسوب می شود.

موسوی گفت: ارتقای درجه شهرداری ها، بر مبنای سه شاخص درآمد مستمر و خالص شهرداری، جمعیت شهر و موقعیت شهر از لحاظ تقسیمات کشوری، صورت می گیرد.

او انضباط مالی، اندازه تحقق بودجه مصوب، کمیت و کیفیت اقدامات عمرانی و خدماتی در شهر و اندازه رضایتمندی عمومی را از اصلی ترین شاخص های تعیین درجه شهرداری ها اظهار داشت.

شهردار قیدار ادامه داد: از حدود 12 سال گذشته هیچ ارتقای درجه ای در شهرداری قیدار رخ نداده بود که با پیگیری های مستمر و مجدانه شهرداری، مستندات درخواستی وزارت کشور مربوط به تفریق بودجه، بودجه امسال شهرداری قیدار با افزایش 107 درصدی و از سوی دیگر تحقق مطلوب بودجه سال گذشته را لحاظ و ارسال کردیم و کمیته تخصصی مربوطه در وزارت کشور پس از تهیه گزارش میدانی و بررسی مستندات ارسالی، شهرداری قیدار را حائز ترفیع و کسب درجه 8 دانست.

موسوی درباره مزایای ارتقای درجه شهرداری ها، گفت: جذب اعتبارات استانی و ملی، معرفی شهر قیدار به عنوان شهر پیشرفته و در پی آن جذب سرمایه گذار، افزایش واحد های شهرداری برای ارائه خدمات بیشتر در حوزه های مختلف، افزایش سهمیه استخدامی شهرداری و بکارگیری نیروی انسانی متخصص از مهمترین مزیت های ارتقاء درجه شهرداری ها است.

وبلاگ کارسیس زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "درجه شهرداری قیدار ارتقاء یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درجه شهرداری قیدار ارتقاء یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید