هنوز ارتباطی میان واکسن های فایزر و مدرنا و آسیب جدی قلب کشف نشده است

به گزارش وبلاگ کارسیس، مقامات بهداشتی انگلیس به رغم درخواست مقامات آمریکایی برای تشکیل یک جلسه فوری در زمینه نگرانی های ابتلای 226 فرد زیر 30 سال به عارضه نادر ناشی از تزریق واکسن های کرونای شرکت های فایزر و مدرنا، اعلام کردند که هنوز هیچ ارتباطی میان تزریق این واکسن ها و آسیب قلبی پیدا نکرده اند.

هنوز ارتباطی میان واکسن های فایزر و مدرنا و آسیب جدی قلب کشف نشده است

به گزارش وبلاگ کارسیس به نقل از ایرنا، سازمان تنظیم دارو ها و محصولات بهداشتی (MHRA)، که ایمنی دارو ها را در انگلیس کنترل می نماید، گفت که گزارشات دریافت شده در زمینه ابتلا به میوکاردیت (التهاب عضله قلب) و پریکاردیت (التهاب پرده دور قلب) ناشی از تزریق واکسن های کووید را از نزدیک کنترل می نماید.

این سازمان تنها 34 مورد میوکاردیت را پس از تزریق واکسن های فایزر (تعداد مشابه ای پس از تزریق واکسن آسترازنکا) و تنها دو مورد پس از تزریق واکسن مدرنا را ثبت نموده است، اما اعلام می نماید که اعداد مشابه زیر سطح ارقام پیش بینی شده هستند.

در همین حال، مقامات بهداشتی آمریکا اعلام نموده اند که در تاریخ 18 ژوئن (28 خرداد) گردهم می آیند تا در زمینه ابتلای 226 فرد زیر دهه 30 سال به التهاب قلب ناشی از تزریق این واکسن های کرونا در آمریکا بحث و گفتگو نمایند.

روسای مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) اعتراف کردند که تعداد موارد، بالاتر از حد انتظار بوده و بیشترین موارد مربوط به پسران و مردان جوان است. با این حال آن ها اصرار داشتند که این عارضه هنوز نادر است.

همه موارد با تعریف مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) در خصوص میوکاردیت و پریکاردیت مطابقت داشتند، اما تعداد واقعی گزارش ها تقریباً 800 مورد است. صد ها بیمار مبتلا هنوز در حال آنالیز هستند.

از میان موارد مشاهده شده در آمریکا، سه مورد تحت مراقبت های ویژه هستند، 15 نفر در بیمارستان بستری هستند و 41 مورد علائم مداوم دارند. با این حال مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا همچنان از افراد 12 ساله و بالاتر در این کشور می خواهد که واکسن بزنند و اعلام می نماید که هنوز تعیین نیست که ابتلا به این دو شرایط واقعا ناشی از تزریق این واکسن ها باشد.

این در حالی است که ارتباطات مشابهی هم در واکسن های تزریق شده در کانادا کشف شد. روز گذشته تزریق واکسن کرونای شرکت فایزر برای همه بچه ها 12 تا 17 ساله در آلمان که شرایط سلامتی اساسی ندارند، رد شد.

ویروس کرونا موسوم به کووید19 اواسط ماه دسامبر 2019 (24 اذر 1398) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به اسم ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت. این ویروس در حال حاضر در بسیاری از کشور ها شیوع یافته است.

منبع: جام جم آنلاین

به "هنوز ارتباطی میان واکسن های فایزر و مدرنا و آسیب جدی قلب کشف نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنوز ارتباطی میان واکسن های فایزر و مدرنا و آسیب جدی قلب کشف نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید