واکاوی فوتبال خراسان شمالی، از حواشی اترک تا رشد بانوان فوتسالیست

به گزارش وبلاگ کارسیس، خبرنگاران- گروه استان ها: فوتبال خراسان شمالی طی سال های گذشته با رشد مناسبی روبرو بوده است. خریداری تیم در لیگ دسته 2 و داشتن تیم در لیگ دسته 3، افزایش مدارس فوتبال، داشتن تیم بانوان در فوتسال و… بخشی از این موارد است.

واکاوی فوتبال خراسان شمالی، از حواشی اترک تا رشد بانوان فوتسالیست

اما فوتبال خراسان شاقتصادی همیشه دچار حواشی زیادی بوده؛ تخریب پیست دو و میدانی مجموعه تختی بجنورد و شرایط بسیار نامناسب تیم اترک از جمله این موارد است.

از این رو به سراغ مسئولان فوتبالی خراسان شاقتصادی رفتیم تا ضمن بیان شرایط فعلی فوتبال استان، جزئیات این حواشی را تشریح نمایند.

حسین جعفرزاده در این خصوص در تبادل نظر با وبلاگ کارسیس در مورد تخریب پیست دو و میدانی ورزشگاه تختی اظهار کرد: طی دریافت نامه ای از سازمان لیگ فوتبال مبنی بر اینکه جداول زمین فوتبال خراسان شاقتصادی باید حدود یک متر عقب نشینی گردد، هیئت فوتبال خراسان شاقتصادی اقدام به تعمیر ورزشگاه تختی نموده است.

رئیس هیأت فوتبال خراسان شاقتصادی گفت: برای تداوم داشتن امتیاز میزبانی برای مسابقات لیگ فوتبال کشور از سوی سازمان لیگ، احتیاج به تعمیر جداول زمین فوتبال داریم.

وی اضافه نمود: داشتن زمین خاک آجری نه تنها برای دوندگان بلکه برای بازیکنان فوتبال نیز مفید است؛ بنابراین ساخت و تعمیر زمین دو و میدانی به نفع این جامعه ورزشی است.

جعفرزاده ادامه داد: اکنون هیئت فوتبال خراسان شاقتصادی زیر سازی های لازم جهت ساخت پیست دو و میدانی را انجام می دهد اما احتیاج به مشارکت هیئت دو و میدانی استان برای خاک آجری کردن این پیست دارد.

حسین جعفرزاده در مورد تیم اترک اعلام کرد: تیم فوتبال اترک خراسان شاقتصادی از سال 98 در خراسان شاقتصادی فعالیت خود را آغاز کرد و از ابتدا ایراد در نوع مدیریت باشگاه را به همراه داشت.

وی در ادامه اضافه نمود: با حمایت سازمان همیاری شهرداری ها تا کنون تیم اترک خراسان شاقتصادی در لیگ دسته دو کشور مانده؛ اکنون مالکیت و امتیاز تیم به آقای هاتفی داده شده است.

جعفرزاده در مورد سرمربی پیشین این تیم نیز توضیح داد: آقای اشراقی یک نوع ایثار کرد که در آن برهه مدیریت تیم را برعهده گرفت و اگر این کار را نمی کرد از لیگ دو سقوط می کردیم.

جعفرزاده گفت: تیم فوتسال بانوان کیمیای اسفراین چندسالی در لیگ دسته یک کشور فعالیت داشت و سال گذشته به لیگ برتر فوتسال بانوان کشور صعود کرد.

وی اضافه نمود: برای تیم فوتسال کیمیای اسفراین هزینه هایی باید صرف گردد اما نمایندگان اسفراین حمایت نمی نمایند و تنها هیئت فوتبال خراسان شاقتصادی پشت این تیم قدرتمند ایستاده است.

16 مدارس فوتبال در سطح خراسان شاقتصادی

محمد شاهدی، دبیر هیئت فوتبال استان نیز در تبادل نظر با مهر اظهار کرد: سال 91 در سطح استان 5 مدرسه فوتبال راه اندازی شد که در شهرستان آشخانه تیم ها به رقابت می پرداختند.

شاهدی ادامه داد: اکنون با پیگیری های صورت گرفته در سطح استان مدارس فوتبال خراسان شاقتصادی به 16 مدرسه دارای مجوز رسیده است.

وی ادامه داد: لیگ مدارس فوتبال در دو رده سنی 8 تا 10 و 10 تا 12 سال برگزار می گردد که در این فستیوال ها استعدادیاب های خراسان شاقتصادی بازیکنان را ارزیابی و بررسی می نمایند و پس از آن وارد تیم های لیگ فوتبال خراسان شاقتصادی می شوند.

دبیر هیأت فوتبال خراسان شاقتصادی اضافه نمود: خراسان شاقتصادی تنها استانی است که فستیوال مدارس فوتبال را به صورت لیگ برگزار می نماید.

وی اضافه نمود: می توان از مهمترین ویژگی های ثبت نام در مدارس فوتبال به استعدادیابی بازیکنان به وسیله استعدادیاب های استان، داشتن مدیر فنی برای بازیکنان، داشتن یک مربی برای هر 20 بازیکن و اجرای طرح درس در هر فصل و برگزاری تمرینات بر اساس طرح درس، اشاره نمود.

شاهدی ادامه داد: با مدارسی که مجوز ندارند به وسیله اداره کل ورزش و جوانان خراسان شاقتصادی اقدام و این مدارس را جریمه نقدی و متوقف می کنیم.

داوری در خراسان شاقتصادی رشد داشته است

دنیا برقی، مسئول کمیته داوران هیئت فوتبال خراسان شاقتصادی به وبلاگ کارسیس نیز اظهار کرد: سطح داوری در خراسان شاقتصادی بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی داوران فدراسیون، بسیار رشد نموده است که افتخاری برای هیئت فوتبال خراسان شاقتصادی است.

وی اضافه نمود: در بخش بانوان خانم رحیمی و فدایی و در بخش آقایان، حمزه داورانی ارزنده و افتخاری برای خراسان شاقتصادی سوت می زنند.

برقی در سرانجام گفت: سال جاری در خراسان شاقتصادی کلاس های داوری درجه 3 در بجنورد و گرمه برگزار گردید و برای نخستین بار کلاس داوری فوتسال در بجنورد برگزار گردید.

شرایط بانوان در فوتبال و فوتسال خراسان شاقتصادی

سمیه وحدانی، مسئول امور بانوان فوتبال استان نیز در تبادل نظر با مهر اعلام کرد: اکنون تیم سرخ پوشان اترک خراسان شاقتصادی در مسابقات لیگ دسته یک فوتبال بانوان حضور دارد.

وی اضافه نمود: سال 1400 در سطح استان برگزاری لیگ فوتسال جوانان را داشتیم که هیئت فوتبال بجنورد قهرمان شد؛ بعلاوه در حال حاضر سوپر لیگ فوتسال بانوان در هفته چهارم مسابقات است.

وی از دعوت شدگان به اردوی تیم ملی نام برد و گفت: فاطمه گلستانی تا به امروز دو بار برای دختران زیر 18 سال، حنانه حمیدی و ضحی ایزانلو برای دختران زیر 17 سال به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت شدند.

وحدانی ادامه داد: بعلاوه حضور زهرا رحیمی در تورنمنت کافا 2022 در تاجیکستان اتفاقی مهم برای بانوان در این رشته ورزشی است.

برگزاری کلاس های مربیگری در استان

علی رضاپور، مسئول مسابقات در رشته فوتبال هیئت فوتبال خراسان شاقتصادی نیز به وبلاگ کارسیس گفت: در سال 1400 کلاس C آسیا در جاجرم،کلاس D آسیا در بجنورد، کلاس B آسیا، کلاس های دروازه بانی، کلاس سطح یک فوتسال ایران، دانش افزایی مربیان لیگ و مدارس فوتبال را داشته ایم.

وی در سرانجام گفت: هیئت فوتبال خراسان شاقتصادی کمیته مربیانی تشکیل داده است که تمامی افراد بعد از تأیید این کمیته می توانند در کلاس های مربیگری شرکت نمایند.

هر چند به صورت کلی فوتبال در خراسان شاقتصادی رشد داشته اما وجود مسائل اقتصادی بخش غیر قابل انکار تیم های حاضر در لیگ ها است؛ مسئولان و صنایع بزرگ خراسان شاقتصادی باید در این خصوص کوشش بیشتری داشته و وظیفه خود را در قبال فوتبال دوستان استان انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واکاوی فوتبال خراسان شمالی، از حواشی اترک تا رشد بانوان فوتسالیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکاوی فوتبال خراسان شمالی، از حواشی اترک تا رشد بانوان فوتسالیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید