آنر لپ تاپ مجیک بوک X 14 و X 15 را با پردازنده نسل 10 اینتل رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ کارسیس، آنر روز گذشته از دو لپ تاپ نو از سری مجیک بوک X تحت اسم X 14 و X 15 رونمایی کرد. محصولاتی مجهز به پردازنده های نسل 10 اینتل و پوشش بدنه آلومینیومی .

آنر لپ تاپ مجیک بوک X 14 و X 15 را با پردازنده نسل 10 اینتل رونمایی کرد

آنر را بیشتر به خاطر فعالیتش در زمینه فراوری گوشی های هوشمند می شناسیم، اما حقیقت این است که این شرکت چینی لپ تاپ هم در سبد محصولات الکترونیکی خود دارد که به خاطر قیمت مناسب و کارایی بالا، هواداران زیادی هم در سراسر دنیا دارند.

آنر به تازگی و در راستای جلب رضایت کاربران بعد از جدایی از هواوی، از دو لپ تاپ تازه خود تحت اسم مجیک بوک X 14 و X 15 رونمایی کرد. در این لپ تاپ ها، پردازنده های نسل 10 اینتل به اسم قلب تپنده ایفای نقش می نمایند که این موضوع یعنی شاهد سرعت بالایی از آن ها خواهیم بود. بعلاوه یک فن خنک کنده هم برای گردش جریان هوا و کاهش دمای فراوری شده در نظر گرفته شده که با توجه به پردازنده ها و مقدار مصرف آن ها، به نظر می رسد کافی باشد.

البته هیچ یک از این پردازنده ها بالارده نیستند و کاربران بین دو مدل Core i3-10110U و Core i5-10210U حق انتخاب خواهند داشت. مدل i3 با لیتوگرافی 14 نانومتری ساخته شده و از 2 هسته و 4 رشته با فرکانس پایه 2.10 گیگاهرتز بهره می برد. گفتنی است این فرکانس در حالت مکس توربرو به 4.10 گیگاهرتز افزایش پیدا می نماید. مدل i5 اما لیتوگرافی مشابهی دارد ولی به 4 هسته و 8 رشته مجهز شده که فرکانس پایه و مکس توربوی آن به ترتیب به 1.6 و 4.20 گیگاهرتز می رسد.

در کنار پردازنده های یاد شده، 8/16 گیگابایت حافظه داخلی از نوع DDR4 و 256/512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع NVMe SSD قرار گرفته تا بدین ترتیب کاربران با بالاترین سرعت ممکن به کارهای روزمره خود رسیدگی نمایند. به نظر می رسد این دو محصول پردازشگر گرافیکی مجزا نداشته باشند و این یعنی با لپ تاپ هایی طرف هستیم که بیشتر روی سرعتشان تمرکز شده تا قدرت.

آنر مجیک بوک X 14 و X15 را به یک منبع تغذیه 56 وات ساعتی مجهز نموده که از شارژر سریع 65 واتی هم پشتیبانی می نماید. هر دوی این لپ تاپ ها را می توان به وسیله یک پورت USB-C شارژ کرد که خوشبختانه آداپتور و کابل درون جعبه هم حضور دارند. بنابراین از این بابت جای نگرانی نیست. گفتنی است درون هر دوی این لپ تاپ ها، کلید پاور با حسگر اثرانگشت ادغام شده تا بدین ترتیب فرایند بازگشایی قفل با امنیت بیشتری صورت گیرد.

مجیک بوک X 14 یک لپ تاپ 14 اینچی با پنلی از جنس IPS، نسبت تصویر 16:9 و وضوح 1080P است. این در حالی است که تمام این تعیینات به جز مقدار راجع به مدل X 15 که 15.6 اینچی است، صدق می نماید. هر دوی این نمایشگرها هم از گواهی TUV Rheinland بهره می برند به این معنا که هیچ لرزش تصویری را در آن ها شاهد نخواهیم بود و مقدار نور آبی هم بسیار کم است. بنابراین به نظر می رسد آنر در عین حال که سعی نموده هم چیز را ساده نگه دارد، از طرفی کیفیت را افزایش داده و این نکته بسیار مثبتی است.

مجیک بوک X 14 لپ تاپی است با وزن 1.38 کیلوگرم در حالی که مدل 15.6 اینچی 1.56 کیلوگرم وزن دارد. مدل کوچک تر حواشی کمتری هم دور نمایشگر دارد تا این مقدار که حواشی بالا و پایین آن به یک مقدار و 4.8 میلی متر هستند. در مدل 15.6 اینچی اما مقدار این حواشی به 5.8 میلی متر می رسد. برای علاقه مندان به لپ تاپ های سبک و مناسب برای کارهای روزمره و دانشجویی، نمایندگان تازه آنر فوق العاده هستند. هم از لحاظ وزنی که جابه جایی را آسان تر می نماید و هم از لحاظ سرعت و کیفیت که با توجه به تعیینات فنی، از بابت آن مطمئنیم.

با توجه به گفته ها، به نظر می رسد فعلا این دو محصول فقط در کشور روسیه در دسترس قرار داشته باشند. اینکه آنر برنامه ای برای عرضه آن ها برای کشورهای دیگر دارد یا خیر موضوعی است که برای آگاه شدن از آن باید منتظر بمانیم. اما در حال حاضر قیمت مجیک بوک X 14 و X 15 به ترتیب 49.990 روبل روسیه (690 دلار) و 52.990 روبل روسیه (730 دلار) اعلام شده. هر دوی این لپ تاپ ها هم از روز گذشته در دسترس قرار گرفته اند.

با در نظر گرفتن قیمت، تعیینات فنی و قابلیت ها، امیدواریم آنر این لپ تاپ ها را برای بازارهای بین المللی هم عرضه کند. چرا که کاربرانی با بودجه محدود هم شانس دسترسی به دو محصول بسیار خوب و کارآمد را خواهند داشت. با این حال چیزی در این رابطه تعیین نیست و باید منتظر ماند و دید طی هفته ها یا شاید ماه های آینده چه خبرهایی پیرامون این موضوع منتشر می گردد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آنر لپ تاپ مجیک بوک X 14 و X 15 را با پردازنده نسل 10 اینتل رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنر لپ تاپ مجیک بوک X 14 و X 15 را با پردازنده نسل 10 اینتل رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید