تصاویر تجمع همدانی ها برای دومین شب متوالی در اعتراض به قطع آب ، شعارهای تند معترضان

به گزارش وبلاگ کارسیس، گروهی از شهروندان همدانی چهارشنبه شب برای دومین شب متوالی و در اعتراض به مشکل کم آبی و قطعی شبکه آب شهری در محوطه میدان آرامگاه ابن سینا و محدوده ساختمان فرمانداری تجمع کردند.

تصاویر تجمع همدانی ها برای دومین شب متوالی در اعتراض به قطع آب ، شعارهای تند معترضان

به گزارش وبلاگ کارسیس، تجمع نمایندگان که تعداد آنها حدود 200 نفر بود بطری های خالی آب در دست داشتند و شعارهایی را علیه مسوولان در رابطه با بروز این مشکل سر داده و خواهان اقدام عاجل برای تامین آب شرب شهر شدند.

بنا به گزارش ایرنا، مرگ بر مسوول بی کفایت و مسوول بی کفایت استعفا، استعفا، نیروی انتظامی حمایت، حمایت و … از جمله شعارهایی بود که معترضین در این تجمع سر دادند.

در همین ارتباط گروهی از شهروندان حاضر در محوطه میدان و رهگذران نیز در پی تجمع معترضین برای دیدن و بعضی نیز برای همراهی در محل جمع شدند که این حضور تعداد معترضین را به چند صد نفر افزایش داد.

نیروهای پلیس هم در محل تجمع مستقر شده و سعی در برقراری نظم و متفرق کردن مردم داشتند، نیروهای پلیس به صورتی محترمانه و بدون هرگونه برخورد و درگیری، از معترضین درخواست می کردند که متفرق شده و محل را ترک نمایند.

حضور فرماندار همدان در جمع معترضان و بیان اقدامات صورت گرفته برای رفع سریع مشکل

بعلاوه در ادامه فرماندار شهرستان همدان نیز در جمع گروهی از معترضین حاضر شد و مطالبی را در مورد کمبود و قطعی آب پیش آمده، دلایل آن و اقدامات گسترده درحال انجام برای رفع سریع این مشکل اعلام کرد.

در پی کاهش چشمگیر بارندگی و خشکسالی، مقدار ذخیره آب سدهای استان به ویژه سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شرب همدان تمام شده و حتی به صفر رسیده است.

همین امر در چند روز اخیر موجب قطع طولانی مدت شبکه آب در شهر همدان شده است.

طرح آبرسانی به شهر همدان، اقدام موثر برای رفع این مشکل است که وزیر نیرو ابتدای هفته جاری در سفر به همدان از افتتاح فاز اول طرح ظرف 2 تا 3 هفته اینده اطلاع داد.

برنامه زمان بندی قطعی آب شهر همدان نیز از سوی آبفا اعلام شده که در آن شهر به 2 بخش تقسیم شده و قطعی آب روزانه از ساعت هشت تا 15 و 15 تا 21 در این منطقه ها اعمال می گردد.هر چند که براساس اعلام شهروندان زمان قطع آب و یا افت فشار بیشتر از زمان اعلام شده است و در بعضی محلات شهر گاها به کل ساعات شبانه روز می رسد.

درحال حاضر آبرسانی به محلات شهر به وسیله تانکرهای سیار و توزیع بسته های آب آشامیدنی انجام می گردد.

البته و به گفته بسیاری از شهروندان، از عصر امروز ساعات قطع آب در محلات شهر همدان نسبت به روزهای گذشته کمتر شده است.

بعلاوه فارس هم در گزارشی از این تجمع نوشت: شامگاه چهارشنبه، دوم شهریورماه حدود 100 نفر از مردم همدان در اعتراض به کمبود آب این شهر مقابل آرامگاه بوعلی سینا تجمع کردند.

معترضان شعارهایی همانند مسوول بی کفایت استعفا استعفا، وبلاگ کارسیس وبلاگ کارسیس غیرتت رو نشون بده و استاندار استعفا استعفا سر دادند.

یکی از معترضان با دست نوشته با عنوان خواسته مردم خوب همدان رسیدگی به مشکل بی آبی است در کنار یک بطری خالی جلب توجه می کرد.

این تجمع که حدود 40 دقیقه به طول انجامید با حضور پلیس خاتمه یافت. شامگاه دیروز نیز تجمع مشابهی در مقابل فرمانداری همدان برگزار گردید.

همدان از هشت روز پیش با قطعی گسترده آب در بعضی منطقه ها روبرو شد. پیش بینی می گردد سد اکباتان هم از هفته آینده از مدار خارج گردد.

همدان دو سال است با کمبود بارندگی روبرو شده و مصرف آب شرب در تابستان سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

در هفته اخیر آب 25 حلقه چاه حفاری یا به وسیله دولت خریداری شد و به تصفیه خانه شهید بهشتی همدان انتقال یافته است. بعضی کشاورزان نیز در پویشی با عنوان نذر آب چاه های خود را به حل مشکل آب شهرشان اختصاص دادند.

وزارت نیرو مردادماه 15 کیلومتر خط لوله اضطراری از سد تالوار به همدان تعریف کرد و 200 میلیارد بودجه فوری برای انجام آن اختصاص داد.

تا ده روز آینده خط لوله اضطراری تالوار تکمیل می گردد و آب به همدان می رسد، خط لوله اصلی انتقال آب تالوار به همدان نیز پاییز سال جاری به بهره برداری می رسد و مشکل آب همدان به طور کامل رفع می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر تجمع همدانی ها برای دومین شب متوالی در اعتراض به قطع آب ، شعارهای تند معترضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر تجمع همدانی ها برای دومین شب متوالی در اعتراض به قطع آب ، شعارهای تند معترضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید