توزیع روزانه 6 هزار تن مرغ در بازار، تاخیر 40 روزه در ارسال نهاده های دامی

به گزارش وبلاگ کارسیس، حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به دلایل کمبود عرضه مرغ در بازار گفت: بازار مرغ متاثر از کاهش جوجه ریزی اردیبهشت، تلفات ناشی از گرمازدگی و کاهش وزن گیری در فصل گرما، با نوساناتی روبه رو شده است.

توزیع روزانه 6 هزار تن مرغ در بازار، تاخیر 40 روزه در ارسال نهاده های دامی

وی اضافه کرد: بنابر برنامه ریزی انجام شده، در هر ماه حداقل 120 میلیون قطعه جوجه ریزی باید انجام گردد، درحالیکه در اردیبهشت تنها 113 میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که این امر در کنار افزایش تلفات ناشی از گرمای شدید و قطعی برق مزید بر دلیل شد تا کمبودهایی در عرضه مرغ احساس گردد.

اسداله نژاد ادامه داد: علی رغم تمامی مسائل و چالش های پیش روی فراوری، مرغداران مرغ را با نرخ مصوب 17 هزار و 100 تومان در اختیار کشتارگاه ها قرار می دهند که با این وجود عرضه بالاتر از نرخ مصوب گرانفروشی است. هر چند فراورینمایندگان به سبب افزایش هزینه های فراوری به این نرخ اعتراض دارند و خواهان اصلاح هر چه سریع تر نرخ مصوب هستند.

نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی تعریفی ندارد، بیان نمود: با گذشت بیش از 40 روز از خرید ذرت، اما نهاده بارگیری نمی گردد که با این وجود جای این سوال مطرح است که اگر نهاده در سامانه بازارگاه وجود ندارد، چرا برای مرغدار اولویت مشخص می نمایند که خرید را انجام دهند و همیشه پس از خرید و واریز پول، نهاده بدست مرغدار نمی رسد.

این مقام مسئول درباره آینده فراوری مرغ بیان نمود: آینده فراوری به اندازه جوجه ریزی بستگی دارد، گرچه بنابر آمار سامانه سماصط مسئله ای در جوجه ریزی وجود ندارد و علی القاعده نباید کمبودی در بازار داشته باشیم، اما به اعتقاد بنده آمار این سامانه باید راست آزمایی گردد.

نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره تاثیر گرانی مرغ بر قدرت خرید خانوار بیان نمود: مرغداران خواهان افزایش قیمت نیستند چرا که با گرانی مرغ، اقشار ضعیف توان خرید این محصول پروتئینی را ندارند اما متاسفانه زمانیکه که قیمت مولفه های فراوری همانند ذرت، کنجاله، دان آماده و حمل و نقل تغییر می نماید، چاره ای جز اصلاح قیمت نیست.

وی در خاتمه از افزایش 10 درصدی جوجه ریزی در خرداد نسبت به اردیبهشت اطلاع داد و گفت: بنابر آمار، در خرداد 113 میلیون قطعه جوجه ریزی شده است.

منبع: وبلاگ کارسیس

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار وبلاگ کارسیس بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "توزیع روزانه 6 هزار تن مرغ در بازار، تاخیر 40 روزه در ارسال نهاده های دامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع روزانه 6 هزار تن مرغ در بازار، تاخیر 40 روزه در ارسال نهاده های دامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید