جلسه سرنوشت ساز برای کاهش مرگ و میر دوچرخه سواران در جاده ها

به گزارش وبلاگ کارسیس، فدراسیون دوچرخه سواری جلسه ای را با ارگان های مختلف برگزار می نماید تا راهکاری برای کاهش مرگ دوچرخه سواران در جاده ها اتخاذ گردد.

جلسه سرنوشت ساز برای کاهش مرگ و میر دوچرخه سواران در جاده ها

به گزارش وبلاگ کارسیس، با توجه به اینکه آمار مرگ دوچرخه سواران در حین تمرین در جاده های درون شهری و برون شهری افزایش یافته است، فدراسیون در نظر دارد جلسه ای را در این مورد برگزار کند.

در این جلسه که قرار است یکشنبه هفته آینده برگزار گردد ، از ارگان های مختلفی دعوت شده است تا به گفتگو بپردازند. نیروی انتظامی و پلیس راهور، شهرداری، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و معاون وزیر کشور دعوت شده ها به این جلسه هستند. در نامه به این ارگان ها عنوان شده است این جلسه جهت گفتگو و ایجاد راه کارهای مناسب برای کاهش یافتن سوانح برای دوچرخه سواران است.

پیش از این رکابزنان از وجود نداشتن جهت ویژه دوچرخه، همچنین نبود اسکورت همراه آنها در حین تمرین و رعایت نکردن فاصله ایمنی لازم توسط راننده ها گلایه نموده بودند. در این میان رکابزنان زیادی هم به دلیل تمرین در جاده ها و تصادف با خودروی های عبوری جان خود را از دست داده اند. آخرین نفر نیز ونوس نوری بانوی رکابزن بود که 14 خرداد بر اثر تصادف جان خود را از دست داد و البته راننده نیز از محل حادثه متواری شد.

اکنون باید دید از این جلسه چقدر استقبال می گردد و در نهایت راه حلی برای این مسئله که جان دوچرخه سواران را نشانه گرفته است، اتخاذ می گردد یا خیر.

فهرست بعضی از رکابزنان که در حین تمرین بر اثر سانحه تصادف جانشان را از دست داده اند:

محمد تیرانداز سال 1386 در کرمان

جسیم ایرانمش سال 1386 در کرمان

علی نوروزیان سال 1394 در لرستان

علی طالبیان سال 1390 در آذربایجان شرقی

حامد ژاله سال 1396 در قزوین

علی حیدری در اصفهان

رضا احمدی در تهران

مهیار فرزانه سال 1399 در یزد

ونوس زرین خاک سال 1399 در تهران

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جلسه سرنوشت ساز برای کاهش مرگ و میر دوچرخه سواران در جاده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه سرنوشت ساز برای کاهش مرگ و میر دوچرخه سواران در جاده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید