جاذبه هایی که فقط در مراکش پیدا می شوند

به گزارش وبلاگ کارسیس، جاذبه های مراکش

در مراکش از مارگیرها و جادوگران گرفته تا لیوان های چای نعناع و معماری اسلامی خانه ها همه چیز برای شما عجیب و تازه است. در این کشور می توانید ماجراجویی در منظره ها شمالی قاره آفریقا را در میان کوها و بیابان ها تجربه کنید. می خواهیم سفری به مراکش داشته باشیم و تعدادی از برترین جاذبه های این کشور را معرفی کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

جاذبه هایی که فقط در مراکش پیدا می شوند

شهر مراکش (Marrakesh Medina)

شهر شلوغ و سرزنده مراکش برای خیلی از گردشگران هر آنچه از سفر به مراکش می خواهند را در خود قرار داده است. وقتی از میدان جما ال فنا وارد شهر قدیمی مراکش می شوید در همان ابتدا با تماشا معرکه مارگیرها و دست فروش های مختلف در این میدان می فهمید که اینجا مثل دیگر شهرهای جهان نیست! وقتی در داخل این شهر هستید به جهانیی از کوچه های پرپیچ و خم و مغازه های شلوغ وارد شده اید. بودن در این شهر تجربه زندگی شلوغ و رنگارنگ مردم این کشور است و هرگز نباید در سفر خود آن را از دست دهید.

مسجد حسن دوم

مسجد حسن دوم نه تنها نماد شهر کازابلانکا که نماد کل کشور مراکش است. این مسجد مدرن که ساختش در سال 1993 به انتها رسید بسیار زیبا و مجلل است. برای تزئینات پرجزئیات که در هر سانتی متر مسجد به کار رفته حدود 10 هزار هنرمند مشغول به کار بوده اند. حکاکی های روی سنگ های مرمر و موزائیک های آن همه به شیوه سنتی معماری اسلامی است اما در عین حال مدرن هم به نظر می آیند.

طنجه (Tangier)

شهر طنجه نسبت به همه شهرهای دیگر مراکش به اروپا نزدیک تر است و زمانی مخفیگاه جاسوسانی بوده که خود را هنرمند جا می زدند. این شهر به علت گذشته ای که داشته گردشگران زیادی را به خود می کشاند. طنجه الهام بخش کتاب های معروف نویسندگانی مثل پل بولز و ویلیام باروز بوده است.

شفشاون (Chefchaouen)

بر روی کوه زیبای ریف شهری خاص و بینظیر با ساختمان های آبی قرار گرفته که جان می دهد برای عکس انداختن! در کوچه های این شهر که قدم بزنید نمای زیبای خانه ها و ساختمان های آبی که مهمترین جاذبه این شهر هستند چشم هایتان را خیره می نمایند. اینجا شهری آرام و ساده است و بودن در آن مدتی روح شما را تازه می نماید.

ولیلی (Volubilis)

ولیلی مهمترین خرابه های رومی به جا مانده در مراکش هست که با ستون های برجسته موزائیک خود بهشتی برای تاریخ دوستان است. در این محل بعلاوه آثار به جا مانده از ستون های سقوط نموده و عبادتگاه های مختلف را می توان دید. این خرابه ها در اینجا قرار دارند تا به ما یادآوری نمایند که حتی بزرگ ترین امپراتوری های جهان هم در نهایت از بین رفته اند. اگر به شهر فاس و یا مکنس در مراکش بروید به آسانی می توانید در سفری یک روزه خودتان را به این محل برسانید و از این جاذبه تاریخی مراکش تماشا کنید.

منبع: planetware.com

منبع: الی گشت

به "جاذبه هایی که فقط در مراکش پیدا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه هایی که فقط در مراکش پیدا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید