لایحه نمای شهر تهران نهایی شد، تهیه اولین دفترچه انضباط نما

به گزارش وبلاگ کارسیس، خبرنگاران: مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به تهیه نخستین دفترچه انضباط نما، از نهایی شدن لایحه نمای پایتخت خبر داد و گفت: ضوابط نما در قالب یک لایحه تهیه شده و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه خواهد شد.

لایحه نمای شهر تهران نهایی شد، تهیه اولین دفترچه انضباط نما

به گزارش وبلاگ کارسیس،کریمیان اقبال با بیان این مطلب گفت: در این راستا اولین دفترچه انضباط نما، در کمیته ای متشکل از اساتید شهرسازی و معماری و مسئولان مربوطه تهیه شد.

وی افزود: در این زمینه موضوع متناسب سازی و ساماندهی نماهای شهری در راستای تدقیق خواسته های طرح تفصیلی جدید نیز تهیه و به زودی پس از تصویب نهایی توسط کمیسیون ماده پنج، به مناطق 22گانه ارائه خواهد شد.

کریمیان اقبال با اشاره به اینکه در این راستا با شورای اسلامی شهر تهران نیز تعاملاتی وجود دارد، بیان کرد: این تعاملات تا به امروز نتایج مطلوبی را به دنبال داشته است.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه برای تهیه لایحه نما از روش های علمی استفاده شده است، گفت: به طور حتم نمی توان سیمای شهر را در مقطعی کوتاه، ساماندهی کرد، نظم بخشیدن به نما و سیما نیازمند زمان است و به تدریج اجرایی می شود.

وی شرح داد: ضوابط نما در قالب یک لایحه، تهیه شده و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه خواهد شد.

کریمیان اقبال بیان کرد: امید است با انجام اقدامات لازم در جهت نماسازی ساختمان ها، سیمای شهری تهران در آینده نزدیک مطلوب و نماها مناسب و هماهنگ شود و شهر تاریخی تهران، دستخوش مسابقه ای برای رقابت انواع نماهایی که هیچ تناسبی با اقلیم و سبک معماری تهران ندارند، نباشد.

منبع: تسنیم

به "لایحه نمای شهر تهران نهایی شد، تهیه اولین دفترچه انضباط نما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه نمای شهر تهران نهایی شد، تهیه اولین دفترچه انضباط نما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید