راه اندازی پایانه تخصصی صنایع دستی در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ کارسیس، استاندار خراسان جنوبی گفت: برای ایجاد پایانه تخصصی محصولات صنایع دستی در استان با همکاری گمرکات استان موضوع پیگیری و مجوز مربوطه برای استان اخذ خواهد شد.

راه اندازی پایانه تخصصی صنایع دستی در خراسان جنوبی

قناعت امروز در حاشیه بازدید از کارگاه توبافی روستای خراشاد شهرستان بیرجند، گفت: برای ایجاد پایانه تخصصی محصولات صنایع دستی در استان با همکاری گمرکات استان موضوع پیگیری و مجوز مربوطه برای استان اخذ خواهد شد.

او اضافه نمود: با ایجاد پایانه تخصصی صنایع دستی، تمامی ورودی و خروجی محصولات از این طریق انجام و فرایند از حالت سنتی خارج خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: باید اداره کل میراث فرهنگی، اداره تعاون و حوزه مالی استانداری مراقب باشند تا تعاونی ها دچار مشکل نشوند و آموزش ها و مشاوره های لازم به تعاونی ها داده گردد.

او از یاری در حوزه تسهیلات به تعاونی ها اطلاع داد و اضافه نمود: اینکه گروه های توریستی و گردشگری از کشور های خارجی مانند ایتالیا به روستا های هدف گردشگری مانند خراشاد می آیند قرارداد هایی به وسیله دستگاه های دولتی بین این گروه ها با تعاونی ها منعقد گردد تا سطح مراودات افزایش یابد.

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز در این بازدید، گفت: در کشور سه روستای دنیای شامل خراشاد خراسان خراسان جنوبی، کلپورگان سیستان و بلوچستان و قاسم آباد گیلان در حوزه صنایع دستی داریم.

او مطرح نمود: خراشاد دومین روستایی است که ثبت دنیای شده و این روستا به واسطه صنعت حوله بافی در سطح دنیا مشهور شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه محصولات تولیدی هر شهرستان تفکیک و قطب بندی شده، اظهار کرد: سیاست اداره کل بر حمایت از سه رشته حوله بافی خراشاد، برک سربیشه و پنبه مله خوسف دیده شده است.

شاهوردی گفت: به علت وجود فعالان صنایع دستی در روستای دنیای خراشاد، در نظر داریم مجتمعی در این روستا احداث گردد که تحت عنوان مرکز آموزش و بازارچه صنایع دستی فعالیت کند.

او اعلام کرد: زمینی برای واگذاری به این مجتمع در نظر گرفته شده که باید خریداری گردد، که در صورت تامین اعتبار بر توسعه منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

مدیرکل صنایع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 303 نفر از زنان روستای خراشاد عضو شرکت تعاونی هستند و محصولات تولیدی به کشور هایی مانند ایتالیا و انگلستان صادر می گردد.

وبلاگ کارسیس خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راه اندازی پایانه تخصصی صنایع دستی در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی پایانه تخصصی صنایع دستی در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید